חנ״י: ביקושים גבוהים של 1.35 מיליארד שקל בהנפקת האג״ח

חברת נמלי ישראל מרחיבה סדרה ב׳ הקיימת בהיקף של כ-750 מיליון שקל ומגייסת סבב נוסף לטובת הרכישה של מחלקות הים מחברות הנמל ולמימון פעילות הפיתוח של החברה. עוזי יצחקי: שמחים לבשר על עוד גיוס מוצלח


11:14 ,21.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ביקושים גבוהים בסך של 1.35 מיליארד שקל נרשמו בשלב המכרז המוסדי שהתקיים אתמול בערב בהנפקת אגרות החוב של חברת נמלי ישראל (חנ״י), המקימה בימים אלה את נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה ומגייסת סבב נוסף לטובת הרכישה של מחלקות הים מחברות הנמל ולמימון פעילות הפיתוח של החברה. ההנפקה מבוצעת באמצעות הרחבת סדרת אג״ח ב׳ של החברה בהיקף של כ-750 מיליון שקל - 250 מיליון שקל יותר מהיקף הגיוס המתכונן, וזאת לאור הביקושים שהתקבלו ותנאי השוק האטרקטיביים. הערב הושלם בהצלחה השלב המוסדי של ההנפקה, והשלב הציבורי שלה יתקיים ביום חמישי. בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים רבים במשק, ביניהם מהגדולים בשוק ההון המקומי. 

 

אגרות החוב של החברה מדורגות בדירוג AAA על ידי מעלות S&P ובדירוג 1Aa על ידי מידרוג, באופק יציב. מדובר באג״ח צמודות למדד ובעלות מח״מ (משך חיים ממוצע) של כ-8.6 שנים.  

 

עוזי יצחקי, יו״ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל: ״אנו שמחים לבשר על עוד גיוס מוצלח במסגרת הרחבת הסדרה השנייה של אג״ח החברה, שנועד לטובת רכישת מחלקות הים מחברות הנמל הקיימות בחיפה ובאשדוד ולמימון פעילות הפיתוח של החברה. קליטת מחלקות הים היא שלב חשוב ואבן דרך ביישום הרפורמה לפתיחת הנמלים לתחרות שמובילה חנ״י, והיא צפויה להביא להתייעלות ושיפור השירות ללקוחות הנמלים, חיסכון משקי והורדת עלויות לטובת הציבור כולו״.

 

שלמה ברימן, מנכ״ל חברת נמלי ישראל: ״מדובר בגיוס אגרות חוב שלישי של חברת נמלי ישראל, והצלחתו מעידה על הבעת האמון הרבה של השוק הישראלי בחברה. ההנפקה תסייע לנו בהשלמת רכישת הפעילות של מחלקות הים לטובת הגברת היעילות בניהול המרחב הנמלי, על מנת שנוכל להמשיך ולקדם את הרפורמה החיונית עבור המשק וסחר החוץ של מדינת ישראל ואת מימון המשך פיתוח התשתיות הנמליות במדינת ישראל. רפורמה זו תביא לעידן חדש בענף זה ותבטיח תחרות אמיתית בין הנמלים המסחריים״.

 

הנפקת האג״ח הובלה בחברת נמלי ישראל על ידי סמנכ״ל הכספים, טיקו גדות, וראש אגף כספים, גיא שטיינברג, יחד עם היועצת המשפטית עו״ד יעל מיטס, ועו״ד אריק בוטנר ורשות החברות הממשלתיות בראשות ינקי קוינט ולירון הריס זינגר, מנהלת תחום ההנפקות ברשות החברות הממשלתיות. חנ״י מיוצגת על ידי משרד עוה״ד גורניצקי ושות׳ בהובלת עו״ד שרון ורקר-שגיא ועו״ד שרון שטראוס. ההנפקה רוכזה על ידי אוריון חיתום והנפקות ודיסקונט קפיטל.