חנ״י מבקשת לשמוע דעת הציבור בנושא תכנית אב לנמלי ישראל 2048

תכנית האב החדשה תתייחס לתקופה של 30 שנה ותציג חלופות והמלצות לפיתוח העתידי של נמלי הים, בכלל זה איים מלאכותיים, פתרונות טכנולוגיים להבטחת ניצולת מיטבית של שטחי תפעול ועורף ועוד. חברת הסקונינג מהולנד נבחרה להכין את התכנית


13:43 ,25.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים דיווחה לאחרונה כי היא מתניעה את הכנתה של תכנית אב אסטרטגית לפיתוח תשתיות נמלי הים של ישראל לשנת 2048 – שנת ה-100 למדינת ישראל. החברה פרסמה קול קורא באתר האינטרנט שלה להבעת דעות ורעיונות במסגרת הכנת תכנית אב לנמלי הים של ישראל לשנת ה-100 למדינה בו היא מזמינה את הציבור להביע דעות ורעיונות בכל הנוגע לתכנון האסטרטגי העתידי של נמלי ישראל.

 

חנ״י: ״נמלי הים הם השער המסחרי העיקרי של ישראל וחולייה אסטרטגית בחוסנו של המשק הלאומי. פיתוחם נעשה בראייה זו. הכנת תכנית האב עדכנית נועדה לבחון את צרכי המשק הישראלי בהיבטים של התפתחויות ופוטנציאל הסחר באזור ובעולם, תחזיות סחר ותנועת מטענים שונים, תשתיות נמליות ותחבורתיות, שינויים, מגמות וחידושים בעולם הספנות והנמלים״.

 

תכנית האב החדשה תתייחס לתקופה של 30 שנה, ובהתאמה תציג חלופות והמלצות לפיתוח העתידי של נמלי הים, בכלל זה איים מלאכותיים, פתרונות טכנולוגיים להבטחת ניצולת מיטבית של שטחי תפעול ועורף, פיתוח פארקים ומרכזים לוגיסטיים לייעול השרשרת הלוגיסטית וכמוקדי תעסוקה מתקדמים בסביבת הנמלים ומערכות תחבורה חיוניות.

 

חנ״י מזמינה את הפונים לשלוח לה בדוא״ל מסמך תמציתי הכולל דעות ורעיונות כאמור (ניתן לצרף למסמך מסמכים ונתונים רלוונטיים) בציון שם הפונה, דוא״ל וכל מידע רלוונטי אחר באמצעות דוא״ל [email protected]. המועד האחרון למשלוח דעות ורעיונות הינו 15 בינואר 2019.

 

נציין כי חברת הסקונינג (Haskoning) מהולנד נבחרה במכרז של חנ״ להכין את תכנית האב החדשה, ונציגיה יגיעו לישראל בקרוב לשם קבלת מידע והצגת תכנית עבודה בכל הקשור  בפיתוח התשתיות הנמליות העתידיות, תוך בחינת אתגרי שיפורים טכנולוגיים, מגבלות סביבתיות, תחרות על קרקע וצמצום משאבי החוף במדינה. כמו כן התוכנית תתמקד בפיתוח שטחי עורף להשלמת השרשרת הלוגיסטית ובפיתוח תחבורה יבשתית לנמלים.

 

מיכל טוכלר אהרוני, סמנכ״לית תכנון אסטרטגי בחברת נמלי ישראל אמרה בהקשר זה: ״לאור השינויים הקיימים והחזויים בתחומים רבים המשפיעים על החלטות פיתוח תשתיות נמלי הים, עלינו לבחון כל העת ולעדכן את צורכי הפיתוח ויעדיו ולגבש תכניות פיתוח עדכניות. חברת הסקונינג היא מהטובות בעולם בנושא תכנון ופיתוח תשתיות נמליות, בעלת ניסיון בינלאומי רחב ומעודכנת במגמות הגלובליות העתידיות״.