יפתח רון-טל עובר מחנ"י לחברת החשמל

יו"ר דירקטוריון חנ"י בשלושת השנים האחרונות מונה ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל בטקס חגיגי בלשכת שר האוצר הבוקר


00:00 ,20.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר דירקטוריון חנ"י בשלושת השנים האחרונות מונה ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל בטקס חגיגי בלשכת שר האוצר הבוקר
 
האלוף במיל' יפתח רון-טל, שכיהן בשלושת השנים האחרונות כיו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החשמל בטקס שנערך הבוקר בלשכת שר האוצר. שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו חתמו על כתב המינוי.
 
היו"ר הנכנס, האלוף רון-טל אמר בטקס המינוי כי "נדרש סיוע של שר האוצר ושר התשתיות ברמה של מנהיגות ושיתוף פעולה על מנת לחזק את איתנותה הפיננסית של חברת החשמל כתנאי ליכולתה להמשיך לקיים את משימותיה כל השאר אנחנו, חברת החשמל, נעשה".
 
השר שטייניץ אמר כי "לאחר חיפושים ארוכים מצאנו את האדם המתאים לתפקיד. לאלוף רון-טל יש את הניסיון להוביל ולנהל רפורמות ומודרניזציה הנחוצה במשק החשמל. חברת החשמל הינה החברה הממשלתית הגדולה ביותר ומעתה מוטלת על רון טל אחריות כבדה ואנו ניתן את כל הגיבוי לחברה בהובלתו".
 
השר לנדאו הצטרף לברכות שר האוצר: "חיכינו למינוי הזה שמונה חודשים יותר מדי ועדי כאן ידידי שר האוצר שנדרשתי אפילו להאיץ בנושא בראש הממשלה. משק החשמל זקוק לשיתוף פעולה מלא והדוק בין האוצר לתשתיות וגם הציבור צריך לראות זאת. חברת חשמל הנושאת עד כה את משק החשמל על כתפיה זקוקה למלוא הגיבוי מאתנו כדי להבטיח כי למדינת ישראל תהיה אספקה אמינה ובטוחה של חשמל ולא תהיה בצורת חשמל במשק".
 
רון-טל כיהן מונה ליו"ר דירקטוריון חנ"י מאוגוסט 2007. זאת לאחר שבמשך שנה וחצי התפקיד לא היה מאויש, לאחר שהח"כ לשעבר דן תיכון התפטר מתפקיד יו"ר חנ"י בינואר 2006. מחנ"י נמסר כי בינתיים לא מונה לו מחליף.
 
רון-טל הינו עו"ד, בוגר הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן (Executive MBA). כמו כן, הוא מילא שורה של תפקידים בצה"ל במהלך כ- 32 שנות שירות פעיל. בתפקידו האחרון כיהן כמפקד זרוע היבשה (מז"י).