כץ ביום הספנות הישראלי: הרפורמה יצאה לדרך כי זה מה שמדינת ישראל היתה צריכה

שר התחבורה התייחס לעידן התחרות ואמר כי ״אין ספק שהתחרות תגיע, והתחרות הפנימית היא חלק מהתחרות״. הוסיף: ״מה שיהיה חסר בחיפה ואשדוד הם עובדים טובים ושטחי עורף נמל כי הפעילות תלך ותתרחב״


12:42 ,23.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הישראלי ישראל כץ נשא הבוקר דברים ביום הספנות הישראלי החמישי שנערך באולם ימה בחוף הכרמל בחיפה. האירוע משך אליו עשרות בכירים בתעשיית הספנות הישראלית. 

 

השר התייחס לבניית הנמלים החדשים ואמר כי ״אין ספק שהתחרות תגיע, והתחרות הפנימית היא חלק מהתחרות. והתחרות הגדולה תהיה מול הגורמים אחרים באזור - כל המכלול יתחרה בנמלים האחרים בכל המרחב של הים התיכון. 

 

״משרד התחבורה קיבל הבעת אמון בבניית הנמלים החדשים גם בקרב החברות הישראליות שבונות ובעיקר בחברות בינ״ל שבונות. חנ״י גייסה 2.5 מיליארד ויש לה את כל הכלים להבטיח שהקמת הנמלים לא תהיה על חשבון תקציב המדינה״. 

 

כץ ציין כי ״מה שיהיה חסר בחיפה ואשדוד הם שני דברים עיקריים: עובדים טובים כי תמיד צריך עובדים טובים. והדבר השני זה הביקוש העצום לשטחי עורף נמל וזה יגיע למגדל העמק כי הפעילות תלך ותתרחב. אנחנו משלימים תשתיות וכבישים על מנת שזה יצא לפועל״.

 

שר התחבורה התייחס גם לנושא הרפורמה בנמלים ואמר כי ״הרפורמה יצאה לדרך כי זה מה שמדינת ישראל היתה צריכה, והובלתי את זה מול כל הלחצים. הנמלים הקיימים - חיפה ואשדוד - יגיעו לאותה רמה על מנת שתהיה תחרות אמיתית, ואני שמח שהעובדים עצמם באו וביקשו שיבוא משקיע אסטרטגי לנמלים כדי להביא קווי תובלה כדי להוזיל ולשפר״. 

 

השר כץ הזכיר את פרויקט מסילות לשלום שנועד לחבר את מדינות סעודיה לישראל, וציין כי ״מדובר בהזדמנות להפוך את ישראל למרכז עצום, יציב ובטוח של מרכז תובלה בינלאומי מצליח״.