מחר: צו מניעה לשביתה בנמלים

בעתירה שיגיש מחר לביה"ד הארצי לעבודה יבקש איגוד לשכות המסחר להפסיק השביתה ולחזור לשולחן המו"מ עם האוצר לתקופה נוספת של שלושה חודשים


00:00 ,04.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר יגיש מחר עתירה לבית הדין הארצי לעבודה בכדי שזה יוציא צו מניעה כנגד שביתת עובדי הנמלים, הפוגעת, לטענת האיגוד, ללא צורך בכלל המשק. בעתירתו יבקש האיגוד מבית הדין להורות בצו לעובדים להפסיק את השביתה ולעבור מיידית לעבודה סדירה ומלאה ובתפוקות עבודה מלאות, זאת בצד קיום משא ומתן עם האוצר לתקופה נוספת של שלושה חודשים.

לטענת האיגוד, זכות השביתה בשירותים החיוניים חייבת להיות מוגבלת. "דווקא בשירותים החיוניים במגזר הציבורי נעשה שימוש לרעה בנשק השביתה וזאת בשעה שהכוח הרב שמופקד אצל העובדים מטיל עליהם חובת התאפקות מוגברת", ייטען בעתירה.

עוד מציינים באיגוד לשכות המסחר כי, בית הדין הארצי לעבודה כבר סייג בעבר את זכות השביתה וקבע כי לא מדובר בזכות מוחלטת במספר החלטות שנתן: "חירות השביתה אינה בלתי מוגבלת, ועל כן יש צורך לאזן בינה לבין זכויות אחרות וטובת הציבור", קבע בית הדין.

באיגוד סבורים כי השביתה אינה מוצדקת: "לא מדובר במאבק אמיתי וצודק על שיפור תנאי עבודה של ציבור שראוי לשפר את תנאיו, אלא בנורמה פסולה של שימוש בכוח, שידיעה ברורה שהוא יגרום לנזקים לצדדים שלישיים, מבלי שלאותם צדדים יש את הכלים למנוע את הפגיעה בהם ומבלי שיש להם כל קשר לסכסוך האמור", לשון העתירה.

עוד עולה מהעתירה כי, "על פי פרסומים, עובדי הנמלים כבר קיבלו בעבר תוספות שכר נדיבות ביותר. במסגרת הרפורמה בנמלים שנחתמה בשנת 2005 קיבלו עובדי הנמלים תוספות שכר של כ-20%. בנוסף, עובדי הנמלים קיבלו גם מענק הפרטה נדיב ביותר. צריך עוד לזכור שמדובר בציבור שרמת השכר הממוצעת בו היא גבוהה. רק לאחרונה נחתם הסכם שכר במגזר הציבורי שהעניק תוספות שכר של 6.25% ואילו, על פי הפרסומים, עובדי הנמלים דורשים תוספת של 9%."

האיגוד מדגיש עוד כי, כי מבדיקת אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי ההפסד הישיר שייגרם למשק כתוצאה משבוע שביתה בנמלים (6 ימים) יגיע ל-400 מיליון שקלים. מדובר בנזק כספי שילך ויגדל מדי יום.