אושרה תביעה ייצוגית נגד נמל אשדוד בגין גביית "תוספת שבת" במוצ"ש

תביעה ייצוגית הוגשה נגד נמל אשדוד בידי חברת סחר בנייר. על פי התביעה, הנמל גובה גביית יתר עבור שירותי הפריקה מהאניות והמשאיות במוצאי השבת ועד ראשון בבוקר. נמל אשדוד: לומדים את החלטת בית המשפט


14:14 ,14.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט אישר לפני ימים אחדים תביעה ייצוגית נגד נמל אשדוד אשר מוערכת על פי כתב התביעה בסך של 20 מיליון שקל. התביעה הייצוגית אשר כוללת את כל לקוחות הנמל, מתייחסת לתקופה שבין 2008 ל-2015.

 

על פי התביעה, נמל אשדוד גובה "תוספת שבת" בסך של 40% עבור שירותי ניטול במוצאי שבת ועד השעה 6:30 בבוקר יום ראשון.

 

השופטת גאולה לוין מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, אישרה את התביעה הייצוגית, וציינה כי בסיס העובדות אינו נתון למחלוקת אלא רק הפרשנות היא השונה לגבי הגדרת "יום מנוחה".

 

התובעת, חברת אמ.פי.אי סחר בנייר, טענה בתביעתה כי יום השבת וימי מועד מתחילים בעת שקיעת השמש בערבו של יום שישי (או בערב המועד) ומסתיימים בצאת הכוכבים בערבו של יום השבת (או המועד). לפיכך, טוענת התובעת, תוספת התשלום ששילמו חברי הקבוצה לנמל בגין שירותי ניטול שניתנו לאחר צאת הכוכבים בערבו של יום השבת איננה מותרת ויש להשיבה לחברי הקבוצה.

 

באי כולם של חברת נמל אשדוד טענו מנגד בבית המשפט כי נוכח אופן הבניית הסכמי העבודה של עובדי חברת הנמל, עומדת לה הזכות לגבות את תוספת התשלום אף לאחר צאת הכוכבים במוצאי יום המנוחה או המועד, ועד לשעה 06:30 בבוקר יום א'.

 

לדברי עורכי הדין של נמל אשדוד, פרשנות זו אפשרית גם על פי לשון החוק, שכן צו הפיקוח ופקודת סדרי השלטון והמשפט אינם תוחמים את ימי המנוחה לשעות מסוימות. לטענתה, העובדה כי בחוקי העזר אליהם מפנה התובעת מופיעה הגדרה דווקנית של שעות תחילה וסיום של המונח "יום מנוחה" ואין מסתפקים בהפניה להגדרה בפקודת סדרי שלטון ומשפט, דווקא מלמדת כי פקודת סדרי השלטון והמשפט קובעת אילו ימים בלוח השנה הם ימי מנוחה, ואילו בכל דבר חקיקה לעצמו עלינו לקבוע (ובהעדר קביעה מפורשת – לפרש) מהן שעות התחילה והסיום של יום המנוחה.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי היא לומדת את החלטת בית המשפט.