גד שפר בעד הקיצוץ בשכר עובדי נמל אשדוד שנקטו בעיצומים

לדעת יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ההנחיה של הממונה על השכר באוצר היא צעד ראשון של נכונות להתעמת עם הוועדים ולדאוג לסדר


00:00 ,12.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר ברך על הנחיית הממונה על השכר במשרד האוצר, לפיה ינוכו שעות העיצומים שנקטו עובדי הנמל בחודשים האחרונים ממשכורתם.

לדברי שפר, בנמל אשדוד נוצר מצב בלתי נסבל, שבו עובדים נוקטים עיצומים לא רשמיים ולא מאושרים, בלי שההסתדרות תתערב ותשליט סדר וציות להסכמים חתומים. עד עתה, הוסיף, העיצומים בוצעו גם בלי ניסיון של ההנהלה ושל הממשלה לאכוף את החוק.

שפר: "ההנחיה של הממונה על השכר באוצר, כי מי שנקט עיצומים לא חוקיים ינוכו משכרו שעות השיבושים בעבודה, היא צעד אמיץ ראשון בדרך הנכונה, של נכונות להתעמת עם הוועדים החזקים בנמל ולמנוע מצב של שיבושי עבודה חוזרים, שבשלהם מטענים מתעכבים, מפעלים ועסקים ניזוקים. בסופו של דבר, כל המשק משלם מחירים גבוהים.

"מזהירים אותנו מפני צעדים ארגוניים שיעשו הוועדים בעקבות ההנחיה. אנחנו, בעלי המטענים, מוכנים לשלם את מחירה של השביתה. אנחנו מודעים למחיר יקר זה, ובלבד שיושג סדר בנמלים ולטווח הארוך נוכל לדעת שאנחנו מקבלים שירות רצוף של עבודה סדירה, כמקובל בנמלים מתוקנים בעולם.

"אני קורא לעובדי נמל אשדוד להתעשת, להכיר בנזקים שעיצומיהם גרמו לנמל ולמשתמשים בשירותי הנמל, ולהמשיך מעתה ואילך בעבודה סדירה וטובה".