גדעון סיטרמן לא יקבל צו הגנה ממבקר המדינה

המבקר החליט שאין לו סמכות חוקית להעניק הגנה כחושף שחיתויות ליו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, נגדו מנהלת רשות החברות הממשלתיות תהליך הדחה


13:42 ,12.02.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, השיב בשלילה לבקשתו של יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד גדעון סיטרמן לקבל הגנה על תקן של עובד ציבור החושף מעשי שחיתות.

 

סיטרמן פנה למבקר בדצמבר 2013 על רקע כוונתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב להדיחו מתפקידו, בטענה שלא פעל נגד מעשים שיש בהם לכאורה מינהל לא תקין בנמל במהלך כהונתו.

 

כחלק מתהליך ההדחה זומן סיטרמן לשימוע ברשות החברות, ביחד עם שני חברי דירקטוריון נוספים. לטענתו, מאז כניסתו לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, הוא פעל לחשיפת אי סדרים ושחיתויות. בנוסף, בפנייה שיזם בא כוחו, עו"ד יעקב ויינרוט, למבקר, נטען שהשימוע שאותו יזם יוגב היא מנימוקים לא ענייניים. עם הגשת הפנייה העביר ויינרוט למבקר מסמכים רבים, המפרטים שורה ארוכה של חשדות לכאורה לאי סדרים ולמעשים פליליים שחשף כביכול סיטרמן.

 

 

השבוע נמסר מדובר משרד מבקר המדינה שלמה רז: "מנהל נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה עו"ד הלל שמגר הודיע לבאי כוחו של יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד רו"ח גדעון סיטרמן, ולמנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, כי מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור הגיע למסקנה כי אין לו סמכות חוקית לברר את תלונתו של סיטרמן ולתת לו צו הגנה.

 

"סיטרמן ביקש את הגנת מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לאחר שזומן לשימוע בראשות החברות הממשלתיות כשלב לקראת הפסקת כהונתו כיו"ר דירקטוריון הנמל.

 

"לאחר שבחן בקפידה את הפנייה, הגיע כאמור מבקר המדינה, בתפקידו כנציב תלונות הציבור, למסקנה שלא מתקיימים במקרה זה התנאים שדורש החוק למתן צו הגנה".

 

והיה וסיטרמן היה מקבל צו הגנה ממבקר המדינה, היה הדבר מביא להקפאת הליך פיטוריו מנמל אשדוד.

 

סיטרמן לא הגיב לדברים.

 

מנמל אשדוד לא הועברה תגובה לדברים.