הבוקר: שביתה בנמל אשדוד, שיבושים קשים בעבודה

עובדי סקטור מכני וסקטור התפעול הפסיקו הבוקר את הטיפול באניות ובמשאיות בנמל במחאה על החלטת הנהלת הנמל לגייס עובדים חדשים. הנהלת נמל אשדוד תבקש להגן בבית המשפט על זכותה לגייס עובדים חדשים ותבקש לקבל צו אשר יורה לעובדים השובתים לשוב מיד לעבודתם


09:13 ,02.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדי עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני בחברת נמל אשדוד פתחו הבוקר בשביתה פראית ופיראטית ולא התייצבו למשמרת א׳; הוועדים גורמים לשיבושים קשים בעבודה הסדירה של הנמל; הנהלת הנמל: ״הוועדים מבזים את החלטות בתי הדין לעבודה ורומסים את הסכמי העבודה החתומים.

 

נציין כי לפני שעה קלה הוציא שופט ביה"ד לעבודה בבאר שבע צו ארעי שלפיו יש לחדש לאלתר את כלל העבודה בנמל אשדוד. לפיכך השביתה הסתיימה והצוותים אמורים לשוב ולחדש את העבודה בנמל.

 

ועדי עובדי סקטור התפעול והציוד המכאני בחברת נמל אשדוד פתחו הבוקר בשביתה פראית ופיראטית ולא התייצבו לעבודה הסדירה במסגרת משמרת א׳. כתוצאה מכך, לא מתבצעת עבודת הפריקה והטעינה ברציפי הנמל ונגרמים שיבושים קשים בעבודה הסדירה.

 

נזכיר כי שביתת עובדי סקטור התפעול והציוד המכני באה על רקע קליטתם לעבודה בנמל בתחילת השבוע של 32 סוורים חדשים מאוכלוסיות ייעודיות - נשים, אתיופים, מוסלמים, דרוזים וצ׳רקסים. מחברת נמל אשדוד נמסר כי היום בשעה 13:00 יתקיים דיון בנושא בנוכחות הצדדים.

 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר כי שביתת ועדי עובדי התפעול והציוד המכני גורמת לפגיעה כלכלית גדולה למשק הישראלי, להפסדים כספיים ללקוחות הנמל ולנמל עצמו: ״ועדי העובדים מבזים את החלטות בתי הדין לעבודה ומבקשים לפגוע בהחלטות שבסמכות המלאה של ההנהלה באמצעות שביתות פראיות ופיראטיות. ההנהלה תטפל בשביתה זו באמצעות כל הכלים המשפטיים, הארגוניים והמשמעתיים העומדים לרשותה״.

 

לשכת הספנות הישראלית: תומכים בגיוס עובדים חדשים

 

מלשכת הספנות הישראלית נמסר כי היא תומכת בהחלטת הנמל לגייס עובדים חדשים. ״השביתה פרצה הבוקר 14 יום לאחר הכרזה על סכסוך עבודה, בעקבות החלטת ההנהלה לקלוט 60 עובדים חדשים לסקטור התפעול.

 

מלשכת הספנות נמסר עוד כי ״עובדי הנמל הוותיקים ניסו למנוע את המהלך והציעו להנהלת החברה פתרונות ׳שייתרו את קליטת העובדים החדשים או לפחות יצמצמו משמעותית את מספרם׳״.

 

איגוד יבואני התבואות: מחזקים את ידי ההנהלה לגיוס עובדים חדשים לנמל

 

מאיגוד יבואני התבואות נמסר הבוקר כי הוא מחזק את ידי הנהלת נמל אשדוד והמנכ"ל, יצחק בלומנטל,   על המהלכים לגיוס עובדים חדשים לנמל. יו"ר האיגוד, אלי סיון אומר: "לאחר שנים רבות, נמל אשדוד שיפר בשנה האחרונה באופן משמעותי את שירות פריקת אניות התבואות ומוצרי הגרעינים (תירס, סויה ועוד), על ידי צמצום זמני ההמתנות לפריקה וקצבי הפריקה של האניות. האיגוד תומך במדיניות הנהלת הנמל להמשיך במגמה החיובית הזו, בין היתר, בעזרת גיוס כוח אדם, שיענה על המחסור בידיים פורקות ובהבטחת תהליך עבודה רציף, ללא שביתות.

 

הקנסות ועלויות היתר, בהיקף של עשרות רבות של מיליוני שקלים, מידי שנה, אשר היבואנים נאלצים לשלם לחברות הסוחר מחו"ל, כתוצאה מחכירת אניות לתקופה ארוכה מדי, שלא לצורך, מגולמות במחירי המזון בארץ. ברור כי גיוס עובדים חדשים לנמל אשדוד ולנמלים האחרים, כדי להוסיף ידיים פורקות, הוא צעד מתבקש ומחויב המציאות״.