"החוסר בתשתיות יבשתיות עוצר את פיתוח הנמלים"

כנס "PORT2PORT": לדברי מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס המדינה היא שעוצרת את פיתוח הנמלים. תחרות? מאז הרפורמה ב-2005 היא קיימת


00:00 ,20.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

הרפורמה בנמלים גרמה לתחרות גדולה בין נמלי אשדוד וחיפה. אי התקדמות עם תהליך ההפרטה פירושו דריכה במקום מבחינת מחירים ושירות ללקוחות.

כך אמר מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס בהופיעו בכנס 2012 "PORT2PORT".

סגיס הוסיף שיש כאלה הסוברים שהנמלים הם עדיין מבחינת מונופול, כולל חלק מלקוחות הנמלים, אולם זה אינו המצב. "הדבר הכי נוח למנהלי הנמלים הוא שיהיו מונופולים", אמר, "כי אז אין הנחות מחירים, רמת השירות אינה גבוהה ויהיה לנו יותר קל".

הוסיף סגיס: "אנו איננו מפחדים מתחרות. אולי זה קל להגיד כשאתה מוביל, אבל כשאתה במקום הראשון, הרבה יותר קשה לשמור על הרמה, כי אתה תמיד צריך ליזום ולחדש".

לדבריו, לפני פיתוח הנמלים צריכה המדינה לדאוג לתשתיות יבשתיות, שבלעדיהן לא יוכלו הנמלים להתפתח: "החוסר בתשתית יבשתית הולך ומכביד. היום בנמל אשדוד כל הכניסה והיציאה מושתת על כביש ישן, שפקוק כל הזמן, הוא עמוס ברמזורים ופעילות הרכבת אינה מספקת".