העבודה ברציפי המכולות בנמל אשדוד נעצרה בהוראת ההנהלה

בצעד תקדימי הורתה הנהלת חברת נמל אשדוד לעובדי הנמל ברציפי המכולות לעצור את העבודה לחלוטין. זאת לאחר שלטענת ההנהלה מתעלמים העובדים מהנחיות הבטיחות בנמל. הרקע למחלוקת: לבישת אפודים זוהרים


00:00 ,19.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בצעד תקדימי הורתה הנהלת חברת נמל אשדוד לעובדי הנמל ברציפי המכולות לעצור את העבודה לחלוטין. זאת לאחר שלטענת ההנהלה מתעלמים העובדים מהנחיות הבטיחות בנמל.

כאמור, הסכסוך בין הנהלת הנמל לבין עובדי התפעול והציוד המכאני החל לפני ימים ספורים לאחר שהעובדים נדרשו ללבוש אפוד זוהר כאמצעי בטיחות. אולם לטענת ההנהלה, העובדים בהנחיית יו"ר הועד אלון חסן, בחרו שלא לקיים את הדרישה וכמחאה, עפ"י טענות ההנהלה, פתחו בעיצומים.

בועד העובדים תקפו את הדרישות של ההנהלה שנועדו, לטענתם, לחמם את האוירה שגם כך טעונה בשבועות האחרונים. העובדים דחו את הטענות וציינו שדוקא ההנהלה היא זו שביקשה להפסיק את עבודת המנופים, ואילו הוועד מצידו הוא זה שהורה לעובדים לעבוד, גם בניגוד לדרישת ההנהלה.

כאמור, בשעה האחרונה (יום ה' שעה 13:00) הורתה ההנהלה, בצעד תקדימי בכל הקשור במערכת יחסי העבודה בנמלים, לעצור את העבודות ברציפי המכולות, כשנכון לאותה השעה התבצעה עבודה על חמש אניות מכולה גדולות.

"עקב החלטת ועד ציוד מכני להורות לעובדיו להתעלם מהנחיות הבטיחות והנחיות העבודה של מנהלי העבודה נאלצה הנהלת החברה להפסיק העבודה בכל רציף שבו לא נשמעים העובדים לנהלי הבטיחות של החברה ולהוראות מנהלי העבודה. זאת מאחר וקיים חשש שהמצב הנוכחי מסכן חיי אדם", נמסר.