חברת נמל אשדוד עברה לצריכת חשמל זולה ונקייה

החברה החלה השבוע בקבלת חשמל מחברת דליה אנרגיות כוח בע"מ, המבוססת על הפקת חשמל על ידי גז טבעי במקום על פחם, ותחסוך כמיליון שקל בשנה


12:37 ,16.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהלילה שבין שלישי לרביעי עברה חברת נמל אשדוד לצריכת חשמל מוזל מחברת דליה אנרגיות כוח בע"מ.

 

המחיר שמשלמת עתה חברת נמל אשדוד עבור החשמל זול מתעריפי חברת החשמל, שסיפקה לנמל חשמל במשך כמעט 50 שנה. זאת לאחר שבמשא ומתן שהתנהל בחודשים האחרונים, הגיעו החברות לסיכומים באשר לשיעור ההנחה שתקבל חברת הנמל ולתנאים הקשורים למתן ההנחה.

 

במכתב ששלח מנכ"ל חברת דליה אנרגיות איתן מאיר למנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל, הוא כתב: "בחצות אנחנו מתחילים בהפעלה המסחרית של תחנת הכוח ומאפשרים לנמל אשדוד לצרוך חשמל מוזל, לחסוך בהוצאות החשמל, תוך שמירה על אותה רמה של זמינות ואמינות באספקה".

 

בשנים האחרונות, עם כניסת הגז הטבעי לישראל והגברת התחרות במשק החשמל, הוקמו תחנות כוח פרטיות מבוססות גז טבעי, המציעות חשמל מוזל ללקוחות עסקיים שהינם צרכני חשמל משמעותיים.

 

ההתקשרות בין חברת הנמל לחברת דליה הינה  לתקופה של 10 שנים. להערכת חברת הנמל, רכישת חשמל מוזל תביא לחיסכון של כמיליון שקל בשנה בעלויות החשמל של הנמל.

 

בנוסף לחיסכון הכספי, עם תחילת האספקה תעבור חברת הנמל לצריכת חשמל ממקור שהינו 100% גז טבעי נקי ובכך תפחית את השפעתה על הסביבה. ביסוס הפעילות התפעולית של חברת נמל אשדוד על חשמל נקי תביא גם להפחתה ממשית של סך הפליטות של גזי חממה  בפעילותה לפריקה וטעינה של מטענים, ותעמיד אותה בשורה אחת עם הנמלים המתקדמים בעולם.

 

את המשא ומתן הובילו מטעם חברת נמל אשדוד ד"ר יהודה היימליך ועו"ד ברק קרן.