יבואני התבואות לבלומנטל: מתוסכלים מהפריקה האיטית של אניות הגרעינים באשדוד

איתי רון: ״בכל משמרת חסרות ידיים לפריקה, כך שהקצב איטי ולא יעיל. אין גם פריקה במשמרת ג׳ למרות שיש רציפים פנויים ומשאיות שמוכנות לעבוד. פריקת אניית חיטה ארכה 3 שבועות במקום 3 ימים״. נמל אשדוד בתגובה:מתחילת השנה הנמל סובל מעיצומים ושביתות של הוועדים


11:33 ,23.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

״כל ההצהרות על רפורמה בנמלים, כניסת תחרות מצד נמלים פרטיים והשקעות בתשתיות, הן מבחינתנו עתיד רחוק, לנוכח המציאות המתסכלת איתה אנו נאלצים להתמודד בנמל אשדוד, אומר איתי רון, יו״ר איגוד יבואני התבואות ומוצרי הגרעינים (תירס, סויה, חיטה ועוד) לישראל.


השבוע התקיימה פגישה של יבואני התבואות עם מנכ״ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, במהלכה הביעו היבואנים תסכול רב מנתוני הפריקה האיטיים בנמל שרק הולכים ומחמירים, ומביאים לעלייה בהוצאות ייבוא התבואות לארץ ולקשיים לוגיסטיים רבים אצל היבואנים.

 

מסביר רון: ״חסרים בנמל עובדים. בכל משמרת חסרות ידיים לפריקה, כך שהקצב איטי ולא יעיל. אין גם פריקה במשמרת ג׳ למרות שיש רציפים פנויים ומשאיות שמוכנות לעבוד. זהו אבסורד. ממתינות אוניות, זה עולה המון כסף, אבל אין מי שיפרוק. כך למשל, לפני מספר ימים סיימה את הפריקה אנייה שנשאה 30 אלף טון חיטה עבור טחנות קמח בארץ. האנייה הזו ׳בילתה׳ שלושה שבועות שלמים בנמל. לו היו מקצים מספיק כוח אדם ניתן היה לפרוק את האנייה בשלושה ימים. 

 

מאיגוד יבואני התבואות ומוצרי הגרעינים נמסר כי גם היום (יום ד׳, 23 במאי), ממתינה ברציף בנמל אשדוד אניית סויה לפריקה (לצורך ייצור שמן). לטענת האיגוד, במשמרת הבוקר ברציף הוקצו לטובת פריקת אנייה זו 2 צוותי פריקה (׳ידיים׳), אלא שבפועל אין פריקה, אפילו ״יד״ אחת לא התייצבה לעבודה.

 

״לצערי״, מוסיף רון, ״אין קשר ישיר בין עלויות המתנת האניות לתשלום שמקבל הנמל, ומכאן חוסר היעילות. הנמל מקבל את התעריף המרבי הקבוע, ללא קשר לאיכות השירות וזמן המתנת האנייה והמשאיות. לכן, אין יעילות מירבית בפריקה. הטיעון של מחסור בעובדים אינו רלוונטי לנו כיבואנים. אם יש רציף, ויש מנוף, מבחינתי שיפרקו. איזה מן אבסורד זה, שמשקיעים מיליארדים לבנות רציפים, ולרכוש מנופים, ולבסוף אין פועלים לאייש את העמדות? אני גם מזכיר שלא מדובר בעובדים בשכר מינימום. החשש של הנמלים הוא שבעוד כמה שנים, כשייכנסו לעבודה הנמלים החדשים, הם ייאלצו לפטר את העובדים שיגויסו כעת. אבל מה החשש? האם הנמלים החדשים לא יצטרכו ידיים עובדות? האם יש מניעה שעובדים אלו לא ישתלבו בנמלים החדשים?״.

 

נמל אשדוד: מתחילת השנה הנמל סובל מעיצומים ושביתות של הוועדים אשר משפיעים על השירות

 

מחברת נמל אשדוד נמסר: ״חברת נמל אשדוד פועלת בחודשים האחרונים על מנת לשפר את השירות ללקוחות ובין היתר נקטה במהלך של גיוס עובדי תפעול וקלטה 32 סווארים חדשים בחודש ינואר. החברה אף החליטה לאחרונה על קליטת עובדים נוספים שלהם החברה זקוקה ואף היתה בעיצומו של הוצאת זימון להתייצבות לעבודה. עם זאת, ביה״ד הארצי לעבודה המליץ לדחות הקליטה עד לסוף החודש, וזאת לטובת המשא ומתן על הרפורמה מול ההסתדרות והוועדים. כידוע, מתחילת 2018 נמל אשדוד סובל מעיצומים ושביתות של הוועדים אשר משפיעים על השירות ללקוחות והתפוקות התפעוליות. הנהלת הנמל מקדמת מספר מהלכים נוספים, פרט לקליטת עובדים נוספים, על מנת לשפר את השירות ולייעל את התפוקות התפעוליות של הנמל״.