יבואני התבואות לשרת התחבורה: במקום לפטר יש לגייס עובדים בנמל אשדוד

לטענת יבואני התבואות 15 אניות עם תבואות תקועות היום מחוץ לנמל אשדוד עקב מחסור בעובדי פריקה. טוענים: המחסור בעובדים מייקר את מחירי המזון בארץ בכ-150 מיליון שקל בשנה. נמל אשדוד בתגובה: לנתונים שמפיץ איגוד יבואני התבואות אין אחיזה במציאות


13:22 ,13.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יבואני התבואות זועמים והם שיגרו בשעה האחרונה מכתב כועס בשעה האחרונה לשרת התחבורה, מירי רגב, על מנת שתקדם גיוס עובדים לנמל אשדוד, אשר לדבריהם ״מתפקד נורא״, וזאת בשל מחסור של 350 עובדי פריקת אויות. איגוד יבואני התבואות מבקש כי שרת התחבורה תעצור את ״הפיטורים ההזויים״, כדבריהם, שלטענתם, עלותם תגיע ל-900 מיליון שקל דמי פיצויים למפוטרים.

 

לטענת איגוד יבואני התבואות המחסור בעובדים בנמל אשדוד מייקר את מחירי המזון בארץ שכן המתנת אניות עם חיטה, שעורה, סויה, תירס לפריקה בנמל משמעותה אחת: קנסות לחברות הסחר הימי.

 

״עיכובים אלו מובילים לשרשרת ארוכה של נזקים רבים למשק שנאמדים באופן ישיר בכ-150 מיליון שקל לשנה ומגולמים ביוקר מחיר המזון בארץ, ואף לזיהום הים, לפקקי תנועה בכבישים ואפילו לתאונות דרכים בשל הסטת אניות לנמלי הצפון״.

 

יבואני התבואות כותבים עוד כי ״הבוקר ממתינות 15 אניות מחוץ לנמל, בשל מחסור בעובדים. האנייה Zeinep Kiran עם 26,505 טון חיטה לקמח הגיעה לאשדוד ב-31 ביולי, נכנסה לפריקה ב-9 באוגוסט, אתמול נפרקו 4,627 טון, נכון להבוקר, נשארו עוד 9,463 טון חיטה על האנייה, ואיש לא יודע מתי תסתיים פריקתה״. לטענת יבואני התבואות בהיענות מלאה ניתן היה לפרוק את האנייה תוך יומיים - שלושה.

 

חברת נמל אשדוד בתגובה: פועלים על פי הנחיות רספ״ן לתור התפעולי

 

מחברת נמל אשדוד בתגובה לדברים כי ״חברת הנמל פועלת על פי הנחית רשות הספנות והנמלים לתור התפעולי הקובעת קדימות לאניות מכולה, נוסעים, בע״ח ואחרים על פני אניות תבואה, אשר גורמת לזמן המתנה ארוך יותר לאניות הנושאות מוצרי תבואה.

 

נכון להיום, 13/8/2020, נמצאת אניית תבואה אחת בעבודה ואנייה אחת בלבד ממתינה בתור התפעולי, ולא 15 אניות כפי שמציג איגוד יבואני התבואות. הנתונים שמפיץ איגוד יבואני התבואות, על נמל אשדוד ועובדיו, אין להם אחיזה במציאות.

 

שירות מיטבי ללקוחות הוא ערך עליון המנחה את עבודת נמל אשדוד. ולראייה, נמל אשדוד משקיע מאות מיליוני שקלים, לצורך הקמת מסוע גרעינים, רכישת מדלים ייעודיים לתבואות והכשרת רציף 21 לקליטת אניות עם מטענים מסוג זה.

 

הנהלת חברת נמל אשדוד תמשיך לפעול לקיצור זמני ההמתנה והשינוע לטובת כלל לקוחותיה.