לין להסתדרות: אסור לעכב קליטת 50 עובדים זמניים נוספים לנמל אשדוד

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר ״נמל אשדוד לא יוכל להתמודד עם העומס הגואה בתוספת של רק 50 עובדים בלבד״. הוסיף: העיכוב בקליטת עובדים זמניים נוספים בנמל אשדוד יגבה מחיר גבוה מהמשק ומציבור הצרכנים


13:58 ,20.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור העיכוב בקליטת 50 עובדים נוספים בנמל אשדוד, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הודיע היום להסתדרות הכללית כי ״העיכוב בקליטת עובדים זמניים נוספים בנמל אשדוד יגבה מחיר גבוה מהמשק ומציבור הצרכנים. אסור לעכב ואפילו יום אחד קליטת עוד 50 עובדים זמניים לנמל אשדוד״.

 

״יש להצטער על כך שהסתדרות העובדים הכללית לא מחישה את קליטתם של עוד 50 עובדים זמניים בנמל אשדוד. נראה כי ההסתדרות לא נרתמת כנדרש להשגת יעד זה. השהייה זו, בצירוף עובדים נוספים, תגבה מחיר גבוה מהיבואנים. בסופו של דבר, מאחר והעיכובים בפריקת מטענים נמשכים זמן רב והעלויות מאמירות, לא יהיה מנוס מלגלגל את העלויות הנוספות על ציבור הצרכנים, וזה אף יתבטא בעליית יוקר המחייה״, הזהיר לין.

 

״ישנה הבנה כללית כי יש לקלוט 100 עובדים זמניים, כאשר 50 נמצאים כבר בשלב קליטה ותחילת עבודה. זמן הגיוס וההכשרה אורך זמן ואסור להמתין״, הסביר.

 

לדברי לין, ״נמל אשדוד לא יוכל להתמודד עם העומס הגואה בתוספת של רק 50 עובדים בלבד. כולם מודעים לבעיות הקיימות כיום; עלייה של כמעט פי 10 במחירי ההובלה הימית, אגרות עומס המוטלות על ידי חברות הספנות ואגרות נמל גבוהות יותר מחמת העיכובים בשחרור הסחורות. כל זה מתבטא בנסיקה חסרת תקדים בהוצאות הקשורות לפן הלוגיסטי בהבאת מטענים לישראל ובפריקתם בנמלי הים״.