מנכ"ל נמל אשדוד: "מה שהיה בעבר לא יחזור"

מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל כינס מסיבת עיתונאים, בכדי להרגיע את הרוחות ולהבטיח שהעבודה מתנהל כסדרה. והיה גם מסר לעובדים: "נציגות העובדים תטפל בנושאים של עובדים ולא תתערב בעניינים של הנהלה"


12:26 ,28.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד פועל בצורה סדירה, למרות מעצרם אתמול ועיכובם לחקירה של 15 עובדים בכירים, בעבר ובהווה, של הנמל, בגין חשדות, בין השאר, לנתינת וקבלת שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. כך אמר היום (ד') מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל, במסיבת עיתונאים שקיים.

 

בין העצורים  יו"ר ועד עובדי הנמל אלון חסן, שמעצרו הוארך בשבוע, מנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס, שמעצרו הוארך בהסכמה בארבעה ימים, מנהל בכיר, ששמו נאסר בינתיים לפרסום, ואחרים.

 

אמר בלומנטל: "מדובר בארגון חזק ובהנהלה חזקה. אנו עוברים ימים לא קלים ונדע להתגבר על הקושי הזה, כשבסוף התהליך נצא ארגון חזק יותר. אסור כתוצאה מהמקרה וממעצרם של מספר עובדים להשליך על כלל עובדי החברה, שהם עובדים נאמנים ומסורים. אנחנו כרגע מנהלים את המשבר. הנמל עובד בתפוקה מלאה ובשיתוף פעולה מלא של כלל העובדים. הנהלת הנמל תסייע ככל שתידרש להשלמת הליכי החקירה והבדיקה. נעשה מה שידרש מאיתנו בכדי לסיים את הפרשה הזו במהירות".

 

מכאן עבר בלומנטל לדבר על תפעולו של הנמל, כשהוא מעביר מסר ברור בנוגע לאופן תפקודו ולצורת התנהלותו של הנמל: "נמל יפעל מתוך הפרדה מלאה בין הגורמים העובדים בו – נציגות עובדים, שתטפל בנושאים של עובדים ולא תתערב בעניינים של הנהלה; ההנהלה, שתנהל את הנמל על כל המעורב בנושא, תוך הפרדה בין קו של עובדים לבין ענייני ניהול; והדירקטוריון, שכרגע אנחנו נמצאים בחוסר שלו ונקווה ששרי האוצר והתחבורה ימלאו את החסר".

 

ואם זה לא היה ברור, הוסיף בלומנטל: "אני מתכוון להמשיך ולהוביל קו ניהולי ברור וחד, של מינהל תקין ונורמות תקינות. מה שהיה בעבר, לא יהיה עוד. אנחנו חברה ממשלתית, שמעבירה דיווידנדים למדינה וצריכה לשמור על צביון התנהלות של חברה ממשלתית".