מנכ"ל נמל אשדוד קורא להסתדרות "לעשות סדר"

הרוחות בנמל סוערות על רקע הסירוב של עובדי הנמל ללבוש אפוד בטיחות ובשעה האחרונה הורתה ההנהלה לעצור באופן מלא את העבודה. יוסי בסן ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: "אבי, נא פעולתך הנחרצת"


00:00 ,19.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע מערכת היחסים הטעונה בין ההנהלה לוועדי העובדים בנמל אשדוד, הדרישה של הנהלת הנמל לחייב את העובדים ללבוש אפוד בטיחות שבימים כתיקונם ככל הנראה היתה מקובלת על כל הצדדים, הפכה לסלע מחלוקת מהותי. וכך, בשעות הצהריים (ה') הורתה ההנהלה לעצור באופן מלא את העבודה ברציפי המכולות – לחצו ידיעה נפרדת בנושא.

מנכ"ל חברת הנמל יוסי בסן שיגר הבוקר מכתב דחוף ליו"ר ועד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. לטענת בסן, השיבושים מהימים האחרונים מתבטאים במדיניות "יד קלה על ההדק" של ועד התפעול וציוד מכאני, אשר תוצאותם היא הפסקת עבודה ופגישה בלקוחות הנמל.

"בשום מקרה לא נוכל להסכים למצב שבו ועד תפעול וציוד מכאני, ללא כל התראה, מחליט להוריד ידיים ולהשבית העבודה כך שלמעשה האניה היא "בת ערובה" לוויכוחים בין מנהלים ועובדים והוועדים המייצגים אותם", כתב בסן.

הוא הוסיף: "אני פונה אליך להטיל מרותך על כל נציגויות העובדים בנמל ולמנוע שיבושים והפסקות עבודה על עוד לקוחות הנמל נאמנים לנו. כאשר לקוחות הנמל ינטשו את הנמל בגלל ארועים שכאלו, שום כוח שבעולם לא יחזיר אותם. אבי, נא פעולתך הנחרצת".

כאמור, נכון לכתיבת שורות אלו היתה זו דוקא ההנהלה שהורתה לעצור באופן מוחלט את העבודה לאור טענתם שהעובדים מתעלמים מנוהלי בטיחות, מה שעשוי לסכן חיי אדם.