נמל אשדוד: בחירות לוועד גוררות

החל הליך ההפרדה בייצוג במחלקת ים אשדוד בין עובדי עגינה לגוררות. אבי אדרי: חבר הוועד מהגוררות יוכל להתמודד לוועד בסקטור גוררות ובמקומו יוכלו להתמודד מעובדי העגינה


13:29 ,25.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי החל הליך ההפרדה בייצוג במחלקת ים אשדוד בין עובדי עגינה לגוררות. מדובר בהפרדה שתתקיים ברמה המקצועית כמו גם ברמת ייצוג העובדים אל מול ההסתדרות.

 

במסגרת ההפרדה, פוזר הוועד הקיים והוכרז על תאריך לבחירות חדשות לוועד גוררות ב-15 בינואר. כמו כן יתקיימו בעתיד הקרוב בחירות לוועד עגינה.

 

לדברי אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: ״חבר הוועד מהגוררות יוכל להתמודד לוועד בסקטור גוררות ובמקומו יוכלו להתמודד מעובדי העגינה. עובדי הגוררות הסכימו לעבור לחנ״י וועד העובדים שייצג אותם סירב. ההפרדה פתרה גם את הנושא הזה״.

 

נציין כי למערכת PORT2PORT הגיעו בנוסף דיווחים על תסיסה בקרב חלק מעובדי נמל אשדוד ומחלקת ים בשל פיזור הוועד הנוכחי וההכרזה על בחירות חדשות. מקור בקרב עובדי הנמל שביקש להישאר אנונימי ציין מאות מעובדי הנמל מתפקדים להסתדרות הלאומית בשל אכזבתם מתפקודה של ההסתדרות הכללית.

 

נזכיר כי לפני כשבועיים נחתם הסכם הסטורי בנמל אשדוד במסגרתו עובדי הניתוב והגרירה בנמל אשדוד יעברו לעבוד במסגרת חנ״י. על פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על ידי עובדי חנ״י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת ״הסכמי 2005״.