נמל אשדוד: המנוף הגדול בישראל יאפשר העמסת מטענים עד 95 טון

עלות מנוף הגשר מתוצרת ZPMC נאמדת בכ-9.5 מיליון יורו ולנמל אופציה לרכוש 9 מנופים נוספים דומים. אורנה הוזמן בכור: הכשרת המנוף מציבה את נמל אשדוד בחזית הקידמה התפעולית והטכנולוגית


14:31 ,13.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד מציגה הישג משמעותי עם הגעתו של המנוף הגדול ביותר בנמלי ישראל שנכנס לשימוש בשטחה. המבצע התפעולי יוצא הדופן התחיל עם כניסתו של המנוף הגדול בנמלי ישראל לנמל, והרכבתו שארכה כשבועיים. עלות המנוף כ- 9.5 מיליון יורו ויש באפשרות חברת הנמל לרכוש עד 9 מנופים נוספים דומים.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי מדובר במנוף גשר מתוצרת ZPMC אשר יוצר בשלמותו בשנחאי והגיע לאשדוד על גבי אנייה מסוג ZENHUA23 השייכת ליצרן המנופים הסיני, מהמובילים בעולם. המנוף מתנשא לגובה של 123.5 מטר כאשר הזרוע במצב מורם, והוא מתוכנן לניטול מכולות ומטענים חריגים ומותאם לעבודה עם אניות בגודל של עד 18,000 TEU. אורך הזרוע הימית של המנוף 66 מטר, המותאמת לאניות ברוחב 59 מטר הנושאות כ-23 שורות של מכולות.

 

מדובר באחד המנופים החדשניים והמתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית. המנוף מצויד במערכות חשמל ובקרה, ובעל יכולות מתקדמות לשיפור התפוקות באניות גדולות, הכוללות בין היתר אפשרות לעבודה חצי-אוטומטית ומערכת בקרת נזקים. המנוף מרושת במערכת מצלמות וקוראים אופטיים, המאפשרים קריאת מספרי המכולות באופן אוטומטי, וכן מערכת רמזורים דיגיטליים המסייעים להתמקמות מהירה ומדויקת של הגוררים.

 

המנוף עתיד לייעל את מהירות העבודה בכ-15% בכל הנוגע למשך זמן הרמת המכולות או המטען, ועד לכ-30% במהירות הטרולי (כניסה ויציאה מהאנייה). מהירות הנסיעה של המנוף עומדת על 45 מטר לדקה.

 

כושר הרמת המטען הינו כ-65 טון בהרמת מכולות ועד כ-95 טון הרמת מטען חריג באמצעות אונקל ייחודי. פעולה שלא התאפשרה עד כה וייחודית כעת לנמל אשדוד. קליטת המנוף תיארך מספר ימים, והוא צפוי להיכנס לשימוש כבר בחודש יולי הקרוב.

 

אורנה הוזמן בכור, יו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, הוסיפה כי ״הכשרת המנוף הגדול בנמלי ישראל מציבה את נמל אשדוד בחזית הקידמה התפעולית והטכנולוגית, ותאפשר לחברה להמשיך ולספק את המענה המתקדם ביותר הקיים היום בתחום ההובלה הימית בישראל תוך שיפור משמעותי של תפוקות הנמל״.  

 

מנכ״ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי ״מדובר בפרויקט תפעולי ייחודי, שדרש היערכות ארוכה ומאומצת מצד כלל הגורמים הפועלים בנמל. חברת נמל אשדוד חרטה על דגלה מצוינות וחדשנות, וכניסתו של המנוף הגדול בנמלי ישראל מביא לידי ביטוי ערכים אלה״.