נמל אשדוד העביר למדינה דיבידנד בסך 214 מיליון שקל

הדיבידנד בגין הרווחים לשנים 2011-2013. בשנה האחרונה הסתכם הרווח ב-176 מיליון שקל, לאור הכנסות של 1.088 מיליארד שקל


13:24 ,30.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס שנערך הבוקר (ד') במשרד התחבורה בירושלים, העבירה הנהלת חברת נמל אשדוד למדינה דיבידנד בסך 214 מיליון שקל בגין רווחים לשנים 2011-2013.

 

הרווח הכולל של חברת נמל אשדוד ב-2013 הסתכם ב- 176 מיליון שקל, עלייה של 31.6% ביחס לרווח הכולל של 2012. הכנסות החברה בשנת 2013 ירדו ב-2.4% והסתכמו ב- 1.088מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות בסך 1.115 מיליארד שקל ב-2012.

 

אמר שר התחבורה ישראל כץ: "אנחנו עדים לתחילתו של שינוי, בו הנהלת החברה גם מנהלת את החברה. אין שום ספק שבמשך עשרות שנים זו לא היתה הנוסחה, וזה גרם לרבות מהתקלות ולכך שהפוטנציאל הגדול שקיים בהתפתחות הנמלים לא מומש במלואו. אני מבחינתי נותן גיבוי מלא להנהלה לנהל. כל זה, כמובן, לצד ההחלטה שמתבצעת במהירות - להקים שני נמלים חדשים, באשדוד ובחיפה, שיתחרו בנמלים הקיימים, ולשדרג את הנמלים הקיימים.

 

"הדיבידנד הזה הוא חשוב, מכיוון שנכנס לקופת המדינה כסף ומאפשר מתן שירותים רחבים יותר לציבור, מה שיתרום להורדת יוקר המחייה.

 

"אנחנו נוסיף לנמלים הרבה מאוד עובדים ואין לי ספק שתהיה תחרות על העובדים הטובים. הנמל החדש שיתחיל לפעול באשדוד ייפנה אל העובדים הטובים ויציע להם הצעות. הוא לא יפנה לאותם אלה שהם עובדים פחות טובים. אנחנו מכירים בחשיבות ייצוג העובדים, אבל לא בדרך בה זה מתבצע. אף אחד לא מסר את מפתחות הנמל לידי משפחה כלשהי, או לידי אדם כלשהו; כולם צריכים למלא את תפקידם למען אזרחי ישראל".

 

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד היוצא גדעון סיטרמן פנה לכץ ואמר: "אדוני השר, יש לך זכות גדולה, שבתקופת כהונתך חברת נמל אשדוד העבירה מעל לחצי מיליארד שקל לאזרחי מדינת ישראל. בשנים האחרונות משרד התחבורה עשה רבות לקידום הנמלים, תוך בניית תשתיות לנגישותם, מה שמייצר עוצמה לכלכלה הישראלית. זהו חלק ממהלך גדול ברפורמה שהשר מוביל, שהחל ברפורמה בתעריפים ובימים אלו נמצא בישורת האחרונה, ליצירת מערך תחרותי של הנמלים.

 

"אני חושב שהתחרות היא נשמת אפה של הכלכלה החופשית ובמרכזה נמלי הים, שחיוניים להמשך פיתוחה של  מדינת ישראל. הפעם נכון יהיה לבצע שינויים מהותיים בהסכמי ותהליכי העבודה, כך שיביאו ליעילות שתחזק את האיתנות הפיננסית של החברה לטובת לקוחותיה והעובדים".

 

מנכ"ל נמל אשדוד בפועל איציק בלומנטל: "זהו יום חג למדינת ישראל. אנו נמשיך לנקוט באסטרטגיה תחרותית, תוך הקפדה על התנהלות נכונה בין דירקטוריון, הנהלה וועדים. ההנהלה לא תאפשר ערבוב של תחומים. בצד העברת דיבידנד לאזרחי ישראל, החברה תחלק בונוס לעובדים".

 

יצוין שהעברת הדיבידנד נעשתה בצל שלושה סכסוכי עבודה בנמל, אותם אישרה ההסתדרות במרחב אשדוד.