נמל אשדוד עורך לראשונה כנס חדשנות וקיימות

הכנס יתקיים היום בהשתתפות ד״ר סו הנדרסון, נשיאת אוניברסיטת ניו ג׳רזי, המגיעה לישראל לרגל חתימה על הסכם היסטורי עם נמל אשדוד במסגרתו יקימו יחד שגרירות חדשנות בניו ג׳רזי, ארה״ב


10:00 ,15.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל אשדוד יארח היום, 15 בנובמבר, כנס חדשנות וקיימות ראשון מסוגו בישראל, בהשתתפות בכירים מתחום הרגולציה, האקדמיה, והזרוע הביצועית של החדשנות בישראל, בהם יו״ר הרשות לחדשנות, עמי אפלבאום. הכנס יכלול פאנלים בנושאי קיימות וחדשנות, הצגת האתגרים של נמל ירוק, הצגת פיילוטים של רשות החדשנות, ועוד.

 

בנוסף, הכנס יכלול מיטאפים פרונטליים של סטרטאפים ישראלים עם חברות פרטיות וממשלתיות. המפגשים יתקיימו באקסלרטור של נמל אשדוד, בחסות תכנית הפיילוטים של רשות החדשנות. סטארטאפים בתחומי האנרגיה והקיימות יוכלו להגיש הצעות לביצוע פיילוטים בנמל אשדוד ולשאר גופי הממשלה הנוכחים בכנס ולקיים מפגש אישי עימם.

 

בתוך כך, בבוקר הכנס, יחתום נמל אשדוד על הסכם היסטורי עם אוניברסיטת ניו ג׳רזי להקמת שגרירות של חדשנות בין כותלי האוניברסיטה, תחת בית הספר למנהל עסקים. מיקומה של אוניברסיטת ניו ג׳רזי, בסמוך לנמל ניוארק השלישי בגודלו בארה״ב, יאפשר ביצוע פיילוטים והטמעת תהליכים.

 

נשיאת אוניברסיטת ניו ג׳רזי, ד״ר סו הנדרסון, הנשיאה האישה הראשונה בהיסטוריית האוניברסיטה, שנוסדה לפני 90 שנה, המכהנת בתפקיד משנת 2012, תגיע לישראל ותשתתף בכנס החדשנות. הנשיאה מגיעה, בין היתר, במטרה לבחון שיתוף ידע, יוזמות חדשניות לפיתוח עסקי כגון, קידום חדשנות כמרכיב מרכזי בפיתוח עסקי עם גופים עסקיים הקשורים לנמל ברחבי ניו ג׳רזי, ניו יורק והסביבה, סיוע ביישום פרויקטים של הוכחת רעיון (POC) המובילים לשיתוף ידע ופיתוח עסקי משותף עם נמל אשדוד.

 

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור ציינה כי ״נמל אשדוד עושה צעדי ענק בדרכו להפוך לנמל ירוק וחדשני, בשורה אחת עם הנמלים החדשניים ביותר בעולם. אנחנו שמחים וגאים לארח בנמל כנס חדשנות ייחודי וראשון מסוגו, המהווה הזדמנות ליצירת שת״פ פורה בין הרשויות השונות וגופים פרטיים. נפלה בחלקנו הזכות לארח בכנס את ד״ר הנסון לרגל חתימת ההסכם ההיסטורי עם אוניברסיטת ניו ג׳רזי, אשר יהווה אבן דרך משמעותית עבור נמל אשדוד ולמדינת ישראל כולה״.

 

שיקו זאנה, מנכ״ל נמל אשדוד, הוסיף ״אנו בטוחים כי דווקא כעת, לאחר ועידת האקלים של האו״ם בגלזגו, כנס זה המאחד תחת קורת גג אחת את כל גורמי המפתח בתחום החדשנות והקיימות יכולות לצאת בשורות חשובות ומשמעותיות עבור כלל האקוסיסטם. נמל אשדוד מתאים את עצמו לקצב המתקדם והמהיר של השנים האחרונות ובזכות כך משמר את מעמדו כנמל המוביל של ישראל, תוך כדי הצבת סטנדרטים בינלאומיים גבוהים ביותר״.