נמל אשדוד שוב מושבת

ועד העובדים הורה היום (א') להפסיק מיידית את העבודה בכל הכלים הטכניים לאחר שהתברר שזו נעשית שלא כחוק. הנהלת הנמל: "החלטה פזיזה וחסרת אחריות של אלון חסן"


14:01 ,25.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

העבודה בנמל אשדוד הושבתה היום (א') לאחר הוראת ועד העובדים.

 

העיצומים הם פועל יוצא של תאונת עבודה שהתרחשה בנמל לפני כחודש. באותו מקרה, התנגשו שני נהגי גוררי מכולות אחד בשני, כשאחד מהנהגים נפצע קשה. כתוצאה פתחה המשטרה בחקירה ולאחד הנהגים נפתח תיק פלילי.

 

בדיונים שהתקיימו מאז טען יו"ר ועד ציוד מכאני אלון חסן, שיש לחייב הימצאות של מכוון מהקרקע למקרי נסיעה אחורה בציוד מכאני כבד. בוועד טוענים עוד, שלפי חוקי משרד העבודה והרווחה, אין לנסוע לאחור בכלים טכניים ללא מכוון. אולם קצין בטיחות של הנמל סירב, בטענה שהחוק אינו דורש מכוון.

 

לאור התפתחות העניינים – בהם, לטענת הוועד חשוף עובד נמל לתביעות אישיות - הורה ועד עובדי הנמל לעובדים להפסיק את העבודה עם הכלים המכניים באופן מיידי, לאחר שהתברר, לטענתם, שהעבודה עימם נעשית שלא על פי החוק. ההשבתה, עד שההנהלה תפעל ביחד עם הוועד לפתור את הבעיה.

 

לדברי יועץ התקשורת של ועד עובדי נמל אשדוד חיים קוזניץ, נעשו ניסיונות הידברות על הנהלת הנמל, אולם זו התעלמה מהפנייה.

 

יצוין שכרגע עוגנות ברציפי נמל אשדוד כ-15 אוניות.

 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר: "בעקבות תאונת דרכים שהתרחשה בנמל לפני כחודש, החלה משטרת ישראל בחקירה של שני נהגי הכלים הכבדים שהיו מעורבים בתאונה. בהחלטה פזיזה וחסרת אחריות, החליט בתגובה יו"ר וועד הציוד המכני אלון חסן להשבית את העבודה בקו המים באופן פראי. הנהלת נמל אשדוד מציינת כי התנהלות הוועד עומדת בסתירה לעמדתו המקצועית של קצין הבטיחות בתעבורה בנמל אשדוד. החברה פועלת בהתאם לחוק ותמשיך לפעול כך בעתיד".

 

להלן התייחסותו של אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, לאירועים בנמל אשדוד:

"לאחרונה אירע אירוע בטיחותי בנמל אשדוד. בעקבות האירוע ועד העובדים העלה דרישה לגיטימית כי יוצבו מכוונים לכל הכלים התפעולים הנוסעים לאחור וזאת על מנת לשמור על חיי אדם ולמנוע הגשת כתבי אישום פליליים כנגד העובדים. הנהלת החברה מסרה כי נהלי העבודה ימשכו כפי שהיו עד היום ואחריות הפלילית תחול על העובדים. במצב שכזה לא ניתן לצפות מהעובדים לעבוד בניגוד לדין. הבטיחות של העובדים ושל האוכלוסייה הפוקדת את הנמל היא מעל לכל. אנו מצפים מהנהלת החברה להציב מכוונים ולעמוד בכל דרישות החוק. הבטיחות היא ערך עליון ונמשיך לפעול לפיו".