עובדות נמל אשדוד נגד המנכ"ל: "לפגוע בנשים זה לא ראוי"

העובדות יפגינו מחר נגד החלטת יצחק בלומנטל לבטל את אישור תקציב יום העובדת. יו"ר ועד עובדי מינהל ואקדמאים מיכל לוגסי: "לא נעבור על זה בשתיקה"


14:05 ,29.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר (ד') בשעה 10:00 יקיימו עובדות נמל אשדוד הפגנת מחאה מול משרדי הנהלת הנמל, בשל החלטת מנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל שלא לממן את יום האשה לעובדות.

 

לטענת העובדות, מימון יום האשה בנמל מעוגן בהסכמי עבודה.

 

במכתב ששלח בלומנטל ליו"ר ועד עובדי מינהל ואקדמאיים מיכל לוגסי, הוא כתב שב-1 באפריל הוא אשר הקצאת תקציב מיוחדת לפעילות יום העובדת בנמל, פעילות שלא היתה מתוקצבת במסגרת התקציב השנתי ולא בוצעה בשנה שעברה, על פי החלטת המנכ"ל הקודם שוקי סגיס.

 

בלומנטל הוסיף, שיומיים מאוחר יותר, החרים ועד מינהל את טקס הרמת הכוסית לקראת חג הפסח, "ללא כל סיבה עניינית, באופן שפוגע בתדמיתה של החברה כלפיה לקוחות".

 

לאור זאת, כתב בלומנטל שהוא אינו מוצא לנכון לבצע מחוות "כלפי מי שאינו מכבד את הלקוחות ונוקט בצעדים מבישים" ומקפיא את החלטתו לאשר את הפעילות.

 

לוגסי: "משום שאני לא מסכימה עם דרך הניהול שלו, הוא החליט להתנקם בכלל הנשים שעובדות בנמל. אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה, כבר חלפו הימים שניתן היה לפגוע בנשים. נעמוד על כל שמגיע לנו, גם על פי הסכמי העבודה וגם על פי מה שהיה נהוג בנמל במשך שנים. לא ניתן לבלומנטל לנצל את המצב ששורר כיום בנמל ולעשות בו כבתוך שלו".

 

העובדות הדגישו, שההפגנה המתוכננת למחר לא תתקיים על חשבון זמן עבודה והעבודה בנמל לא תיפגע כתוצאה מההפגנה. 

 

מהנהלת חברת הנמל לא נמסרה תגובה לדברים.