עובדי נמל אשדוד לבית הדין לעבודה: לאפשר לקרובי משפחה להתקבל לעבודה

הבוקר הוגשה עתירה, בה דורשים העובדים לבטל את החלטת רשות החברות הממשלתיות שלא לקבל לעבודה עובדים שקרוביהם מועסקים בנמל


10:46 ,22.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ועד עובדי נמל אשדוד הגיש הבוקר (ד') עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בדרישה לבטל את ההחלטה של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב לאסור על העסקת קרובי משפחה בחברות הממשלתיות.

 

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אבינועם שושן: "פנינו לבית הדין כדי שיפסול את ההוראה הלא מוצדקת והגורפת של רשות החברות הממשלתיות, שאוסרת על העסקת קרובי משפחה בחברות הממשלתיות. מה אשמים מועמדים לעבודה שעומדים בכל הדרישות, התקנים ואף מעבר לכך, שקרוב משפחה כלשהו שלהם, מועסק אף הוא בנמל? זוהי תקנה מפלה ולא צודקת, שפוגעת ברגל גסה בזכות הבסיסית של חופש העיסוק.

 

"אשדוד היא עיר לא גדולה והנמל הוא המעסיק המרכזי והגדול בה. אין כל סיבה שצעירים וצעירות מוכשרים וחרוצים, שעברו בהצלחה את כל מבחני המיון של הנמל, יופלו לרעה ולא יוכלו להתקבל לעבודה, רק כי מישהו מבני משפחתם עובד בו. מה רוצים, שכל הצעירים יעזבו את אשדוד, יעברו למרכז ושמדינת ישראל תהפוך באמת למדינת תל אביב?

 

"יש גבול לכל דבר. אנחנו בטוחים שבית הדין לא ייתן יד לעיוות המשווע הזה. צריך לשנות את ההחלטה הזו ומיד. ועד עובדי נמל אשדוד ייאבק בנושא המהותי הזה בכל האמצעים הלגיטימיים שעומדים לרשותו".

 

יצוין כי בתחילת השבוע החל בנמל אשדוד הקורס הראשון להכשרת סוורים חדשים, לאחר שאלה עמדו בדרישות הסף של ועדות הבדיקה של הנמל, שכללו, בין השאר, את הדרישה שלא לקבל לעבודה עובדים שיש להם קרובי משפחה בנמל.