שוקי סגיס זוכה מהאישומים נגדו

סגיס, אשר שימש כמנכ״ל חברת נמל אשדוד בין 2005 ושנת 2013, זוכה מעבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. סגיס: מיום המעצר ידעתי שאני זכאי ואין שום דבר שנעשה שלא כשורה


12:25 ,29.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שוקי סגיס, אשר שימש כמנכ״ל חברת נמל אשדוד בין השנים 2005 לשנת 2013, זוכה היום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע מעבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.  

 

במרץ 2016 הוגשו נגד סגיס מספר כתבי אישום בהם הואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וזאת במקביל להגשת כתבי אישום נגד אלון חסן וחברת דנה לוגיסטיקה.

 

כתב האישום תיאר את התנהלותם ואת מעשיהם של אלון חסן, יו״ר ועד העובדים בנמל דאז, ושל מנכ״ל הנמל דאז, שוקי סגיס, בצוותא עם יתר החשודים להפקת טובות הנאה אסורות לאלון חסן ולמקורביו, בהיקף של מיליוני שקלים, וזאת הודות לפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד במהלך השנים 2013-2010.

 

על פי כתב האישום, בתקופה האמורה, אפשרו שוקי סגיס ואלון חסן לחברת דנה לוגיסטיקה, שהינה חברה פרטית, השייכת לבני משפחתו של אלון חסן ולחבריו הקרובים, לפעול בתוך נמל אשדוד על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של אלון חסן ומקורביו.

 

בכתב האישום נטען, כי אלון חסן ושוקי סגיס פעלו לכאורה בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. על פי כתב האישום, כל החשודים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את חברת דנה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו. התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו להתקשר בהן עם חברת דנה לוגיסטיקה, הזרימו לקופתה של חברת דנה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם כשוחד לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.

 

על פי כתב האישום, נתן שוקי סגיס לדנה לוגיסטיקה הרשאה לספק שירותים עבור מפעיל הקידוח של חברת שמן בתחומי הנמל, זאת ללא אישור של ועדת המכרזים ומבלי שניתנה אפשרות לחברות השירותים הוותיקות בנמל להציע את הצעותיהן.

 

נדגיש כי כתב האישום לא ייחס לשוקי סגיס עבירת שוחד או קבלת כסף.

 

נזכיר כי שוקי סגיס נכנס לתפקיד מנכ״ל חברת נמל אשדוד  במרץ 2005 עם יישום הסכם הרפורמה הנמלים ופיצול רשות הנמלים לארבע חברות נמל נפרדות ולמעשה היה למנהלה הראשון של חברת נמל אשדוד במבנה החדש. קודם לתפקידו כמנכ״ל חברת נמל אשדוד כיהן סגיס כמנכ״ל חברת USR ELECTRONIC SYS. LTD.  קודם לכן כיהן במספר תפקידים בכירים במגזר העסקי בין היתר במסגרת קבוצת רד בינת וחברת סאיטקס. סגיס התפטר מתפקידו כמנכ״ל חברת נמל אשדוד ביולי 2013 וסיים את תפקידו בנובמבר של אותה שנה.

 

שוקי סגיס אמר בתגובה לזיכוי כי ״ההתרגשות גדולה אבל מהרגע הראשון, מיום המעצר, ידעתי שאני זכאי ואין שום דבר שנעשה שלא כשורה. היה סבל של שנים. עוול נוראי שנעשה לאורך כל ההליך. צריך להילחם לפעמים עד הסוף. כשאתה צודק תילחם. הכל נעשה לפי דין. עברו עלי שנים קשות. אתה לא בנאדם. נהרסה לי הקריירה. אני מודה למשפחה שלי שהייתה איתי בכל רגע נתון ותמכה בי. צריך לצאת חזרה לחיים. יש ברירה אחרת?״.