מספנות ישראל ערכה טקס הנחת אבן הפינה למתקן הממגורות

הטקס נערך בנוכחות הבעלים סמי קצב, שלומי פוגל ואסי שמלצר ועם השותפים להקמת הפרויקט. צביקה שכטרמן, מנכ״ל תעשיות מספנות ישראל: צמצום הזמנים ויעילות המתקן יובילו להוזלת עלויות ייבוא הגרעינים לארץ


12:49 ,01.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול אחר הצהריים התקיים טקס הנחת אבן פינה לטרמינל הגרעינים בנמל מספנות ישראל. הטקס נערך בנוכחות הבעלים סמי קצב, שלומי פוגל ואסי שמלצר, צביקה שכטרמן מנכ״ל תעשיות מספנות ישראל יחד עם השותפים להקמת הפרוייקט, בהם: ניקולא פינקו מנכ״ל ובעלי חברת nulmix, משה שרשוב מנכ״ל ובעלים של חברת שמיר הנדסה, יוסף רודה מבעלי שמיר הנדסה ועימם גם ראשת העיר ד״ר עינת קליש רותם, סגן ראש העיר חיפה נחשון צוק וקהל מצומצם. לאחר מספר נאומים הונחה אבן הפינה עם ברכת הרב אורי איינהורן במקום בו יוקם מתקן הממגורות.

 

ממספנות ישראל נמסר כי הפרוייקט נועד לתת מענה לתשתיות החסרות בארץ בתחום הגרעינים וצפוי לשפר את היכולת של ישראל בייבוא גרעינים לתעשיות השונות באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום. בעתיד צפוי המתקן לשמש גם כגשר יבשתי לירדן ומזרחה.

 

צביקה שכטרמן, מנכ״ל תעשיות מספנות ישראל, נשא דברים בטקס ואמר: ״פרויקט הממגורות החדשני שלנו צפוי לתת מענה עם תשתית חדשה ומתקדמת, להגדיל את היקף הפוטנציאל של יבוא הגרעינים למדינת ישראל הנדרש בין היתר בשל גידול האוכלוסייה. תשתית המתקן בשטח בשילוב עם הטכנולוגיה המתקדמת תגדיל את קצבי פריקת האניות וצפויה לצמצם את זמני שהייתן בארץ. צמצום הזמנים ויעילות המתקן יובילו להוזלת עלויות ייבוא הגרעינים לארץ ובכך יסייעו בהורדת יוקר המחייה בתעשיית המזון המגיע לצלחת של כולנו. אנו צופים כי עם השלמת הפרויקט הוא יספק עוד מקומות עבודה לתושבי האזור וישפר את היכולות של הנמל לתת שירות בתחום חדש בו קיים צורך רב״.

 

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: ״המהלך להקמת הממגורות החדשות מהווה אבן דרך, אשר ללא ספק יירשם, לא רק בדפי ההיסטוריה של חברת מספנות ישראל, אלא גם באלו של העיר חיפה. תשתית חיונית זו, שתוקם באמצעים המודרניים ביותר, תבטיח השתלבות במהפך הסביבתי שהעיר חווה היום, לרבות האפשרות לממש את פתיחתה של העיר התחתית וחזית הים העירונית, ואף את הסבתה של הממגורה הקיימת למתחם תרבות, כפי שקרה בערים רבות בעולם ויקרה גם בחיפה. אין לי ספק, כי הקמת הממגורות החדשות תסייע למשיכת השקעות חדשות לעיר חיפה, ליצירת הזדמנויות עבודה נוספות ולשיפור חייהם של תושבי חיפה, כמו גם של תושבי מדינת ישראל כולה״.

 

חברת תעשיות מספנות ישראל הוקמה בספטמבר 2019 במסגרת שינוי מבנה שבוצע על ידי חברת הבת, מספנות ישראל שהוקמה ב-1959 והופרטה ב-1995. כיום החברה נמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית.