חנ״י: הסתיים פרויקט הזנת חופי קריית חיים בחול ים נקי

במסגרת פרויקט ההזנה הועברו כ-74,000 מ״ק חול ים בהעברה יבשתית ובהעברה באמצעות מחפר ימי. חנ״י: מקפידים על ביצוע פעילות להזנת חופים בחיפה מיד לאחר סערות החורף לטובת התושבים ולצורך שמירה על החוף


14:11 ,20.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל הודיעה כי סיימה לבצע הזנה של חופי קריית חיים בחול ים נקי, וזאת עם פתיחת עונת הרחצה. במסגרת פרויקט ההזנה הועברו כ-74,000 מ״ק חול ים בשני אופנים שונים: 26,000 מ״ק בהעברה יבשתית לאורך החוף של חול שהצטבר מצפון לשורש שובר הגלים המשני של נמל המפרץ.

 

48,000 מ״ק העברה באמצעות מחפר ימי מאזור הצטברות החול ממערב לפולינום. הזנה זו מתבצעת על ידי קבלן מטעם החברה, המפעיל אניית מחפר ידידותית לסביבה שטוענת חול ים שהצטבר בים באתר הנקבע ע״י המשרד להגנת הסביבה. האנייה יונקת חול ים נקי מקרקעית הים באמצעות צינור המותקן מתחתיה. החול שנטען מועבר על ידי האנייה להטלה ולהזנת החוף.

 

רמי קלינגר, ראש היחידה לאיכות הסביבה בחברת נמלי ישראל, אמר ״חברת נמלי ישראל מקפידה בשנים האחרונות לבצע פעילות להזנת חופים בחיפה מיד לאחר סערות החורף לטובת תושבי חיפה ולצורך שמירה על החוף. תחומי אזור ההזנה בחול, כמויות החול ושיטת הפיזור נקבעו על ידי המשרד להגנת הסביבה״.