שרת ההגנה הגרמנית בנמל חיפה: "מחויבות גרמניה לביטחון ישראל מעבר לכל ספק"

לרגל הוקרת הצבא הגרמני למלאת 50 שנה לכינון יחסים בין המדינות ערכה השרה ד"ר אורסולה פון דר ליין קבלת פנים על סיפון המשחתת "קרלסרואה"


11:18 ,12.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת ההגנה הגרמנית ד"ר אורסולה פון דר ליין ערכה קבלת פנים על סיפון אוניית המלחמה הגרמנית "קרלסרואה" שעגנה בנמל חיפה, כהוקרת הצבא הגרמני ל–50 שנות קשרים דיפלומטיים בין גרמניה לישראל.

 

קבלת הפנים נערכה בסיומו של יום חגיגי, בו נחתם הסכם לרכישת ספינות חדישות לחיל הים שייבנו בגרמניה.

 

על סיפון המשחתת הגרמנית התאספה כל הצמרת הביטחונית של ישראל' לרבות הרמט"כל רא"ל גדי אייזנקוט, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל.) דן הראל, מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג, ראש המטה ביטחוני-מדיני במשרד הביטחון אלוף (מיל.) עמוס גלעד, קציני צה"ל בכירים , הנספחים הצבאיים, ראש עיריית חיפה יונה יהב ושגריר גרמניה בישראל.

 

בדברי ברכתו לשרה אמר הראל כי ההצטיידות של כלי שייט בגרמניה הנבנים עבור ישראל מהווים מכפיל כוח בשמירת ביטחונה של ישראל. מנכ"ל

 

השרה ד"ר פון דר ליין אמרה בתשובה, כי מחויבותה של גרמניה לשמירת ביטחונה וקיומה של ישראל היא מעל לכל ספק , וכי היחסים המצוינים והאמון בין שתי המדינות נבנו במהלך 50 שנים מאז חודשו הקשרים הדיפלומטיים, שיתוף הפעולה הוא נרחב ומקיף תחומים רבים מאוד' אך יחד עם זאת, לא שוכחים את התקופה האפלה של השואה.

 

תזמורת הצי הגרמני, שהוטסה במיוחד לאירוע מגרמניה, ניגנה את ההמנונים הישראלי והגרמני.