נמל לוס אנג׳לס: הסכם עם IBM ליצירת מרכז חוסן סייבר

ההסכם כולל תכנון ולהפעלה של מרכז חוסן סייבר (CRC) בנמל לוס אנג׳לס שיוקם ויתופעל על ידי חברת IBM למשך שלוש שנים תמורת 6.8 מיליון דולר


13:16 ,10.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המנהלים של נמל לוס אנג׳לס אישרה הסכם עם חברת IBM לתכנון ולהפעלה של מרכז חוסן סייבר (CRC) בנמל לוס אנג׳לס. מערכת ראשונה מסוגה זו, המתמקדת באיתור והגנה מפני אירועי סייבר זדוניים שעלולים להשפיע על זרימת המטען, צפויה לשפר מאוד את האיכות, הכמות והמהירות של שיתוף מידע הסייבר בקהילת הנמלים.

 

ג׳ין סרוקה, מנכ״ל נמל לוס אנג׳לס, אמר כי ״מכיוון שהנמל שלנו מסתמך יותר ויותר על שילוב נתונים כדי להנחות את פעולות המטען והתהליכים שלו, גילוי והגנה מפני אירועי סייבר הם קריטיים. מרכז חוסן סייבר חדש זה לא רק יספק לנמל מערכת התרעה מוקדמת מפני מתקפות סייבר ברחבי הנמל, אלא יביא לידע קולקטיבי רב יותר ולשיתוף נתונים בכל המערכת האקולוגית שלנו בשרשרת האספקה״.

 

וונדי ויטמור, סגנית נשיא, IBM Security X-Force, ציינה כי ״כעת יותר מתמיד יש צורך קריטי שרשתות האספקה​​העולמיות יפעלו בצורה מאובטחת ובלתי מופרעת. אנו מתכבדים לשתף פעולה עם נמל לוס אנג׳לס כדי לתכנן ולהקים את מרכז עמידות הסייבר שלה, ובכך לחזק את מוכנות הסייבר של הנמל. מכיוון שנמל לוס אנג׳לס נוקט בצעדים המשמעותיים הללו בכדי לחזק את עמידות הסייבר במערכת האקולוגית שלו, אנו גאים בכך שהיא בחרה ביכולות המובילות של IBM בתחום מודיעין האיומים, ה-AI ואבטחת הענן כדי לעזור להשיג זאת״.

 

ההסכם בשווי 6.8 מיליון דולר עם חברת IBM הינו לתקופה של שלוש שנים והוא כולל  חומרה, תוכנה ושירותים לתכנון, התקנה, הפעלה ותחזוקה של ה-CRC.

 

נציין כי כבר בשנת 2014 הקים נמל לוס אנג׳לס מרכז תפעול ראשון בארה״ב לאבטחת סייבר, המופעל על ידי צוות אבטחת סייבר ייעודי. המרכז משמש כיום כמיקום מרכזי לפקח באופן יזום על סביבת הטכנולוגיה של הנמל עצמו כדי למנוע ולגלות תקריות סייבר. מאז 2015, הנמל שומר גם על הסמכת ISO 27001 לאבטחת סייבר, הנמל היחיד שהינו בעל הסמכה זו.