נמל רוטרדם יבחן ניווט אוטונומי בתחומיו

רשות הנמל חתמה על הסכם עם סטארט אפ בתחום הבינה המלאכותית בשם Captain AI במטרה להכשיר ״קפטנים״ מלאכותיים לטובת ניווט עצמאי בשטח הנמל


15:07 ,09.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות נמל רוטרדם חתמה על הסכם שותפות עם סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית, וזאת במטרה לסייע בפיתוח ניווט אוטונומי בתוך הנמל.

 

לטענת רשות נמל רוטרדם אין מדובר בשאלה ״אם״ אלא ״מתי״ יוצג לשימוש נושא הניווט האוטונומי. על מנת להתכונן לשינוי הזה, רשות הנמל הסבה אניית ניטור למעבדה צפה שמטרתה לאסוף נתונים, כולל על פעולת הספינה וכוחה, שיהיו זמינים לעסקים ולקהילת המחקר.

 

במסגרת השותפות הראשונה שלה בתחום, רשות נמל רוטרדם חתמה על הסכם עם סטארט-אפ בשם Captain AI אשר יוסיף מידע מלאכותי לנתונים במטרה להכשיר ״קפטנים״ מלאכותיים לטובת ניווט עצמאי בשטח הנמל.

 

רונאלד פול, סמנכ״ל התפעול של רשות נמל רוטרדם, ציין כי ״נמל רוטרדם בודק ללא הרף  כיצד הנמל שלנו יכול להיות בטוח יותר, יעיל יותר וטוב יותר. על ידי שיתוף פעולה עם גורמים אחרים, כולל על ידי שיתוף הנתונים ששיש בידינו, אנו שואפים לקדם את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות ולחקור את ההשפעה שלהן על הנמל ועל מתקני הנמל. אנו צופים כי שימוש בניווט אוטונומי יגביר עוד יותר את הבטיחות ואת הנגישות של נמל רוטרדם, יתר על כן, זה יהיה סיוע יעיל עבור סקיפרים ובקרי תנועה. מהסיבות הללו רשות נמל רוטרדם מבקשת לבחון את היישום הזה, שכבר נמצא בשימוש במגזר התעופה כבר שנים רבות, יחד עם גורמים אחרים״.