"שבירת המוסכמה שבסיסה בחולשה מפריעה לעיני"

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין יוצא נגד כוונת ההסתדרות להודיע על התנגדותה לתוכנית הרפורמה בנמלים וקורא לשרי הממשלה לגלות נחישות ולא להיכנע ל"פעולות הסחטניות של הוועדים"


00:00 ,07.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

לנוכח כוונת יו"ר ההסתדרות עופר עיני להודיע על התנגדות ההסתדרות למכרז אותו הוציאה המדינה להקמת רציפים ברי תחרות בנמלים, אמר נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין שמדובר בניסיון קיקיוני להלך אימים על שרי הממשלה.

לאמיתו של דבר, אמר לין, זהו מהלך שבמהותו הוא אנטי דמוקרטי ופוגע באופייה של ישראל כמדינה דמוקרטית.

היום בערב יקיים עיני מסיבת עיתונאים, בה ימסור את תגובת ההסתדרות לתוכנית הרפורמה בנמלים של הממשלה (ראו ידיעה נפרדת).

לין: "טענות עיני, כאילו מתנהלת הסתה כנגד חופש ההתארגנות וזכויות העובדים, נשענות על כרעי תרנגולת. האמת היא הפוכה: מגמת התאגדויות העובדים בישראל רק מתחזקת, אם כי לא תמיד באמצעות ההסתדרות הכללית.

"אין במהלכיו של עיני שום תרומה לזכויות או לחופש ההתארגנות של העובדים. הוא אינו מגן על זכויות העובדים, אלא שואף להגן על זכויות היתר של הוועדים החזקים במונופולים החיוניים. כנראה ונשכח מעיני שמונופולים כמו נמלי ישראל וחברת החשמל נועדו לשרת את הציבור והאינטרסים של המדינה ולא את זכויות היתר של הוועדים החזקים הרחוקים מאוד מלהיות מקופחים.

"מה שמפריע לעיני, זוהי כנראה שבירת המוסכמה שבסיסה בחולשת ואוזלת ידה של הממשלה, כאילו נמלי ישראל הם בבעלות הוועדים החזקים וכאילו הם נועדו לשרת את תביעות היתר שהם מציגים מפעם לפעם כלפי המדינה, תוך שימוש ציני בכוח המונופולי שלהם.

"נכון שאין להאשים את עיני לבדו; גישתו הבסיסית נתמכה גם לא מעט בהחלטות של בתי הדין לעבודה. האיומים שעיני מתכוון לכוון לשרים הם ניסיון לפגוע בלגיטימיות של המוסדות הנבחרים, על פי שיטתנו הדמוקרטית, ולמנוע מהם לקבל בדיוק את אותן החלטות שחובה עליהם לקבל על מנת לשרת את הציבור בכללו ולקדם את המשק.

"יש לקוות שהפעם ידעו שרי הממשלה לעמוד מאחורי הצהרותיהם ולא ייכנעו יותר לפעולות סחטניות של הוועדים החזקים, אפילו אם תביעות אלה תקבלנה גיבוי בבתי הדין. יש מספיק אמצעים משפטיים שניתן לנקוט בהם בכדי למנוע את השבתת השירותים החיוניים".