סיטרמן לאוצר: למחוק את ההצעה לחיזוק מודל ה-Landlord מחוק ההסדרים

מנכ"ל משרד התחבורה ביקש להסיר את ההצעה מסדר היום עד למיצוי תהליך ההידברות עם העובדים. ההסתדרות: מדובר בניסיון להקדים את ההפרטה


00:00 ,20.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד התחבורה ביקש להסיר את ההצעה מסדר היום עד למיצוי תהליך ההידברות עם העובדים. אבי אדרי מההסתדרות: מדובר בניסיון להקדים את ההפרטה
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ביקש אתמול ממשרד האוצר למשוך את הצעת החוק ליישום הרפורמה בנמלים ובמסגרתה חיזוק מודל ה-Landlord כפי שהוצע בחוק ההסדרים שהתלווה להצעת תקציב המדינה לשנת 2009. נזכיר כי ההצעה היתה אמורה לקדם את המשך יישום הרפורמה בנמלים.
 
מנכ"ל משרד התחבורה כתב אתמול למשרד האוצר כי "לתדהמתי גורמי האוצר המופקדים על ההסכמים הקיבוציים אשר נחתמו טרם הרפורמה, לא נתנו דעתם לצורך ההכרחי להביא את השינויים המוצעים לידיעת העובדים. לנוכח החשיבות הרבה בקידום המהלך המוצע, כמו גם שמירת המשך תפקודם הרצוף של נמלי ישראל".
 
סיטרמן הוסיף וכתב למשרד האוצר כי "מוצע בזאת כי בשלב זה תוסר הצעת ההחלטה מסדר יומו של הקבינט עד למיצוי תהליך ההידברות עם העובדים כמתחייב".
 
נציין כי בעקבות הודעת משרד התחבורה, הקבינט הכלכלי-חברתי, בראשות שר האוצר, שהיה אמור לאשר את הצעת ההחלטה, לא קיים לבסוף הצבעה בנושא. במשרד האוצר מתנגדים לשינוי הצעת ההחלטה, וככל הנראה, הנושא יובא לדיון בישיבת הממשלה הקרובה.
 
אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, ציין הבוקר בשיחה עם מערכת port2port כי "אין ספק שהפנייה של סיטרמן לאוצר מעידה כי הוא אדם חכם, והוא מעוניין להסדיר את הנושא מול העובדים ולא ליצור איתם עימות".
 
אדרי הוסיף כי האוצר פנה אל ההסתדרות וביקש לדון עימה בעניין ההצעה המובאת בחוק ההסדרים אך ציין כי "יש פה סכנה אמיתית ולפי דעתי מדובר בניסיון להקדים את ההפרטה. מי שקורא טוב את ההצעה בחוק ההסדרים מבין כי מדובר בהכנסה של גורמים תפעוליים חיצוניים לנמלים, ובאופן חד משמעי מדובר במיקור חוץ. אם יהיה מיקור חוץ  לא יהיה שקט תעשייתי בנמלים, נקודה".
 
אדרי הוסיף וטען כי אין לזלזל בהצעת האוצר שכן ברגע שגורמים חיצוניים ייכנסו לפעול בנמל הם יתחרו בחברות הנמל ויכרסמו בהכנסות שלהן ובאיתנות הפיננסית שלהן ובסופו של דבר הדבר יגרום לפגיעה בעובדים
 
נזכיר כי ממשרד האוצר נמסר בתגובה לפניית port2port כי "בהצעת ההחלטה לממשלה אין כל הפרה של ההסכמים עם העובדים משנת 2005 וההצעה אינה כוללת הכנסת סקטור או הקדמת הפרטת חברות הנמל".
 
מדוברות משרד האוצר נמסר עוד כי "החלטה זו נועדה להסדיר כשלים שונים במצב הקיים הנדרשים לפעילות תקינה ויעילה של תחום כל נמל, כגון; הסדרת האבטחה המרחבית, ניקיון התחום הימי, הסדרת אי בהירות באשר לתאגידים קיימים (רציף המלט לדוגמה) וכדומה".