במהלך 2015 יתווספו לצי הגלובלי מספר שיא של 1.66 מיליון TEU, גידול של 8.2% בהשוואה ל-2014 והקפיצה הגדולה ביותר של הוספת מכולות מאז 2010.
לדברי אנאליסטים, הגידול בקיבולת הגלובלית הוא תוצאה ישירה של מסירת מגה-אוניות, עם קיבולת ממוצעת של 8,320 TEU, בהשוואה לאוניות בעלות קיבולת ממוצעת של 7,407 TEU ב-2014.
מצד שני, המסירה של אוניות מכולה בעלות קיבולת פחותה מ-8,000 TEU במהלך השנה צפויה ליפול לרמה הנמוכה ביותר מזה 20 שנה, עם גידול צפוי של רק 1% ב-2015.
בנוסף, גם גריטת אוניות השנה צפויה להגיע למספר הנמוך ביותר מאז 2011, כשלדברי האנאליסטים, החוסר בגריטה הוא הגורם בעל המשמעות ביותר על גידול הקיבולת הגלובלית.
על פי הצפי, תימכר לגריטה השנה סך קיבולת של 170 אלף TEU באוניות מדגם פנמקס, ירידה של 50% בהשוואה ל-2014, כשסך הקיבולת הצפויה להישלח לגריטה תעמוד על 210 אלף TEU, נמוך אף הוא מ-2014.
כתוצאה ממהלכים אלו, צפוי צי אוניות הפנקמס הגלובלי להצטמצם ב-2015 ב-2%.