המספר הגדול של אוניות חדשות בעלות קיבולת של 8,000-10,000 TEU שהוזמנו לאחרונה גדול מדי לקיבולת הגלובלית הנדרשת. כך טוענים יועצים ימיים של Drewry.
לדברי היועצים, עד לסוף 2013 תימסרנה לחברות הספנות 55 אוניות חדשות, בעלות קיבולת ממוצעת של 8,600 TEU, שיעלו את הקיבולת הממוצעת בסקטור זה ב-18%, הרבה מעל לגידול בסחר הגלובלי.
במהלך 2014 אמורות להימסר 40 אוניות נוספות, שיעלו את הקיבולת הגלובלית ב-11.6%, ו-45 אוניות נוספות אמורות להימסר ב-2015, גידול של 11.6% נוספים לקיבולת הגלובלית.
ואם לא די בכך, במהלך 2014 אמורות להימסר לחברות הספנות 44 אוניות בעלות קיבולת ממוצעת של 14,638 TEU, מה שיוביל, לדברי היועצים, לגריטת מספר דומה של אוניות בעלות קיבולת של 8,000-10,000 TEU.
עוד ציינו האנאליסטים, שברגע שברית הענק ה-P3 תחל לפעול, ברבעון השני של 2014, תהפוכנה 20 אוניות מכולה למיותרות.
מבחינת הקיבולת הנדרשת על פי הדרישה, לפי Drewy, חברות ה-P3 יזדקקו לפחות ל-30 אוניות מכולה עבור חמשת הקווים הטראנס אטלנטיים שהן יפעילו.