Drewry: רוב חברות הספנות עברו לרווח; סיכוי לסיים את 2012 עם מאזן גלובאלי חיובי

לדברי אנאליסטים של חברת הייעוץ, הפחתת הקיבולת בחודשי החורף הביאה לאיזון, אולם המצב הכלכלי באירופה יביא לחודשי שיא מתונים יחסית


00:00 ,11.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי אנאליסטים של חברת הייעוץ הימי Drewry, רוב חברות הספנות פועלות עתה מעל לקו הרווח. זאת לאור יישום העלאות המחירים שחלו בקווי הסחר השונים.

מאז חודש מרץ, שולשו מחירי הספוט בקווי הסחר אסיה-אירופה, לאור הגישה האגרסיבית שנקטו חברות הספנות.

לפי דוח של Drewry, חברות הספנות "הפחיתו מספיק קיבולת בחודשי החורף בכדי להבטיח שההפעלה מחדש של שירותים לא גרמה לנזק גדול מדי, כזה שיוכל להוציא משיווי משקל את הדרישה/היצע. הדרישה לקווי הסחר הטראנס-פאסיפיק לכיוון מזרח נותרה חזקה.

"אולם", ציינו האנאליסטים, "לאור המצב הכלכלי הרע באירופה, איננו רואים אפשרות לעונת שיא חזקה השנה. במשך חודשי הקיץ יחוו חלק מחברות הספנות הכרח להוזיל את מחירי ההובלה".

לדברי האנאליסטים, ההחלטה של אוורגרין לפני חודש להסיף לופ שירות חדש אינה דבר חיובי. הם הוסיפו, שקו הסחר הנמצא בסכנה הגדולה ביותר הוא אסיה-אירופה, בגלל הצורך למלא אוניות בעלות קיבולת של 12 אלף TEU ויותר בכל שבוע.

בהתבסס על העובדה שתוצאות הרבעון הראשון של השנה יהיו חיוביות, צופים האנאליסטים גידול של 4.3% בהובלת מכולות גלובאלית.

Drewry המשיך לנקוט בגישה חיובית בכל המתייחס ל-2012: "בהתבסס על התפתחויות בנוגע למחירי ההובלה, במיוחד עלויות הדלק, אנו צופים - בהשוואה לסך ההפסד הגלובאלי של 2011, שעמד על 6 מיליארד דולר, ועם רבעון ראשון חיובי ב-2012 - שחברות הספנות יוכלו לסיים את השנה עם סך רווח של 1.8 מיליארד דולר, או עם סך הפסד של 1.3 מיליארד דולר. הדבר אמור לשמש פלטפורמה הגונה ל-2013, כשהדרישה אמורה להשתפר".