S&P שוב הורידה את דירוג האשראי של צים

לאחר שבחודש מאי הורד הדירוג מ-B ל-CCC, הורידה החברה פעם נוספת את דירוג חברת הספנות ל-CC. הנימוק: "בלי ארגון מחדש של החוב, ו/או בלי שינוי דרסטי של תנאי התעשייה, צים תתקשה לעמד בפירעון החוב ב-2014". צים: "במצבה של החברה לא חל שום שינוי לרעה; להיפך - החברה ש


00:00 ,16.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת דירוג האשראי Standard & Poor (S&P) מעלות הורידה את דירוג האשראי של צים מ-CCC ל-CC.

זאת לאחר שבחודש מאי השנה שינתה S&P את דירוג האשראי של צים מ-B ל-CCC.

S&P מסרה שהסיבה מאחורי הורדת דירוג האשראי היא דאגה מתמשכת לאור תוצאות הרבעון השלישי של החברה וחוסר הוודאות בנוגע לתוכנית ההבראה מחדש בעתיד הקרוב.

החברה המשיכה ודירגה את התחזית לצים כ"שלילית".

יצוין שצים סוחבת חוב של כ-3 מיליארד דולר. החברה הפסידה 44 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לרווח של 16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בדירוג האשראי של S&P  נכתב: "המשבר המתמשך במגזר הספנות ממשיך להשפיע על התוצאות התפעוליות של צים. לדעתנו, בלי ארגון מחדש של החוב, ו/או בלי שינוי דרסטי של תנאי התעשייה, צים תתקשה לעמד בפירעון החוב ב-2014".

בתגובה נמסר מצים: "הורדת הדירוג של חברת צים על ידי מעלות נובעת מעצם מקיומו של המשא ומתן להסדר ארוך טווח, המתקיים בימים אלו מול הגורמים המממנים של חברת צים. במצבה של החברה לא חל שום שינוי לרעה; להיפך - החברה שיפרה את הרווח התפעולי ותזרים המזומנים שלה במהלך הרבעון האחרון. במהלך השבוע האחרון קיימה החברה מגעים נוספים עם הממנים, כהמשך לפגישות שהתקיימו בחודש הקודם בברצלונה. המגעים האחרונים מקרבים את החברה צעד משמעותי נוסף לקראת הסדר, ואפשרו לחברה ולנושים להסכים בצורה מדויקת על הנושאים הדורשים הסכמה להמשך המשא ומתן בימים הקרובים. צים מעריכה שעם השלמת ההסדר ואישורו, יושג שיפור משמעותי במבנה ההון, דבר שעשוי להוביל לשיפור הדירוג של החברה".