TUI מוכרת חלק בבעלות על חברת הספנות האפאג-לויד

בכוונת חברת התיירות לצאת לחלוטין מעסקי ההובלה הימית. שווי המכירה מוערך ב-792 מיליון דולר


00:00 ,14.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התיירות הגרמנית TUI צפויה להכריז השבוע על מכירת 18.4% ממניות חברת הספנות האפאג-לויד שבידה.

שווי המניות של האפאג-לויג אותן מעמידה TUI למכירה מוערך ב-792 מיליון דולר. ההודעה צפויה לצאת בישיבת בעלי המניות השנתית של TUI, ביום רביעי השבוע.

לאחר המכירה תישאר TUI עם 20% ממניות חברת שותפות אלברט באלין (Albert Ballin), בעלת המניות העיקרית בהאפאג-לויד, המוביל הימי החמישי בגודלו בעולם.

עוד צפוי בישיבת בעלי המניות: עיריית המבורג, שהוא נמל הבית של האפאג-לויד, הסכים לשלם 554 מיליון דולר כדי להפוך לבעל המניות הגדול בחברה. הרכישה תגדיל את חבילת המניות שביד העירייה מ-23.6% ליותר מ-37% מהמניות.

זאת ועוד, המיליארדר Klaus-Michael Kuehne, שעשה את הונו בענייני לוגיסטיקה, ישלם 211 מיליון דולר עבור הגדלת חבילת מניות האפאג-לויד שבידו, שכרגע עומדת על 24.6%. גם חברות הביטוח Hanse-Merkur ו-Signal Iduna צפוית להגדיל את נתחי המניות של המוביל הימי שבידיהן, על ידי תשלום בסך 26.4 מיליון דולר.

על פי אנליסטים בגרמניה, כוונתה המקורית של TUI היתה להיפטר מכל נתח המניות של האפאג-לויד שבידה, כדי לצאת לחלוטין מעסקי המכולות ולהתרכז בתיירות. אולם לשותפות אלברט באלין, שקנתה את מניות האפאג-לויד שבידה בשנת 2008, חסרה היכולת הכלכלית כדי להשיג שליטה בחברה.