לאחר סידרה מוצלחת של בחינות וניסויים בתנאי ים, הפכה אוניית המכולות "MSC Geneva" שנבנתה בשנת 2006 לאוניית המכולות הראשונה בהיסטוריה שעברה הרחבה, והיא חזרה לשרת במסגרת הקווים של MSC.
האונייה, המניפה דגל פורטוגל, מפליגה בין נמלי סין ונמלי דרום אמריקה. האונייה, הנמצאת בבעלות החברה הגרמנית "Reederei NSB", היא הראשונה מבין שלוש ספינות של החברה המועמדות להמרה במסגרת פרויקט ההרחבה, שתשפר את היתרון התחרותי של קיבולת המכולות, תגביר את היעילות התפעולית שלה ותשפר את טביעת הרגל הפחמני, שהיא מדידה של כמות גזי החממה הנפלטת לאוויר בגין פעילות ספציפית במיקום גיאוגרפי מוגדר.
ההתפתחויות המהירות בבניית אוניות מכולה הביאו לכך שאוניות המוגדרות מדגם Panamax (הגדולות ביותר המסוגלות לעבור דרך תאי השייט של בתעלת פנמה), שנמסרו לידי חברות הספנות אחרי שנת 2004, הן כבר בלתי תחרותיות בעולם הספנות הקווית של היום.
בהתאם לסוג האונייה, ההרחבה מוסיפה עד ארבע שורות לסך המכולות לספינה והיא מגדילה את יכולת נשיאת העומס שלה בכ-30%. וכך, במקום 4,872 מכולות, יכולה אונייה מורחבת מסוג פנאמקס לטעון 6,336 מכולות. מלבד העלאת הקיבולת והגדלת כושר נשיאת העומס, ההרחבה גם מגבירה את היציבות הרוחבית של הספינה.
הודעה אותה פרסמה בעלת האונייה, הודגש כי מעולם לא בוצעה עבודה של חיתוך אוניית מכולות לאורכה ((longitudinally וכן עבודה של הרחבת גוף האונייה, הרחבה שהיא ציון דרך טכנולוגי מרשים. הודות לטכנולוגיות מודרניות, הוכח שניתן כיום להתאים אוניות ישנות לצרכים עתידיים.
הכתבה פורסמה בגיליון דצמבר 2015 של מגזין "PORT2PORT". לצפייה במגזין הדיגיטלי לחץ כאן: