איגוד המשתמשים בהובלה ימית פרש מאיגוד המשתמשים האירופאי

ההחלטה לאור החלטת האיגוד האירופאי שלא לאפשר לבעלי המטענים להשתמש בחברות ספנות שהתארגנו במסגרת קונפרנסים ימיים במערב אירופה


00:00 ,09.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית הודיע על פרישתו מחברות באיגוד האירופאי של המשתמשים בהובלה ימית.

האיגוד הישראלי, המייצג את בעלי המטענים, יבואנים ויצואנים, חבר באיגוד האירופאי מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.

בהודעה על הפרישה אמר יו"ר האיגוד הישראל ד"ר גד שפר שהתפתחויות שחלו ביוזמת האיגוד האירופאי יצרו מצב, לפיו מדיניות האיגוד האירופאי אינה תואמות את צרכי המשק הישראלי וישנם מקרים שבהם נוצר ניגוד אינטרסים.

שפר הביא כדוגמא את החלטת האיגוד האירופאי לפני שנים אחדות, שהודיעה על איסור לבעלי מטענים להשתמש בחברות ספנות שהתארגנו במסגרת קונפרנסים ימיים. ההחלטה נכונה לגבי אירופה המערבית, אך לא לגבי אזורים אחרים בעולם, בהם, למשל, ארצות הברית ויפן, שישראל מקיימת עמן קשרי סחר מסורתיים ואיתנים.

באיגוד האירופאי מסרו שהחלת האיסור האירופאי על אזורים אחרים פוגעת בבעלי המטענים הישראלים.

שפר: "הבעיה היא בעיקר של בעלי המטענים הקטנים והבינוניים . עד לביטול השימוש בקונפרנסים, יכולנו לשמור על בעלי המטענים במסגרת משא ומתן שקבע מחירי מקסימום ומינימום בדמי ההובלה ושמר על מסגרת דמי שהייה. מאז ביטול הקונפרנסים, חשופים בעלי המטענים לתביעות דרקוניות של דמי השהייה.

"לנוכח החשש מפגיעה בבעלי המטענים בישראל בעקבות אינטרסים של האיגוד האירופאי, החלטנו שהגיע הזמן לחתוך את חבל הטבור הזה".