איגוד המשתמשים: פרישת לשכת המסחר ת"א עשויה להסב נזקים ליבואנים ויצואנים

בתגובה טוענים בלשכת המסחר ת"א כי תגובה נאותה לטענות האיגוד תבוא באמצעות מעשים ועובדות בשטח ולא בהתנגחות מילולית


00:00 ,16.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להודעת לשכת המסחר תל אביב כי תפעל בנפרד בנושא ההובלה הימית, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, מזהיר הבוקר כי עיסוק בנושאי ההובלה הימית על ידי גורמים חסרי ידע והבנה בנושאי ספנות ונמלים גורם לנזקים שעלולים להחריף ולהשפיע באופן ניכר על היבואנים והיצואנים שעושים שימוש בהובלה הימית.

 

במכתב ששיגר שפר אמש לאוריאל לין, נשיא לשכת המסחר תל אביב, ציין שפר כי: "כל העוסק בהובלה ימית, יודע כי מדובר בתחום מורכב וסבוך. איגוד המשתמשים בהובלה הימית הוא בין הארגונים היחידים שצבר ידע וניסיון ומכיר לעומק את נבכי ההיבטים השונים בהתנהלות מול הספנות, הנמלים והרגולטורים, בצד היכרות מעמיקה עם בעיותיהם הייחודיות של המשתמשים בהובלה הימית".

 

כדוגמא עד כמה הנושאים הללו מורכבים ובעלי השלכות מרחיקות לכת, מביא שפר את ההסכמה, "הנמהרת" כהגדרת שפר, של אוריאל לין ושל נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לרפורמה בתעריפי נמלי הים, לפני שתוקנו וטופלו הליקויים הרבים בה. "התוצאה של הסכמה פזיזה זו היא נזקים ליבואנים וליצואנים, שאיגוד המשתמשים בהובלה ימית מתקשה עתה לתקן אותם", טוען שפר.

 

כדוגמא נוספת מביא גד שפר את הפנייה לבית הדין לעבודה כאשר פרצה השביתה האחרונה בנמלים: "איגוד המשתמשים בהובלה ימית, על סמך היכרותו וניסיונו, ולאחר התייעצויות עם הגורמים השונים המשתמשים בנמלים, הגיע למסקנה כי פנייה לבית דין לעבודה לאכוף על העובדים את הפסקת השביתה לא תביא להחזרת העבודה לסדרה, שכן העובדים יעבדו אז 'לפי הספר', ועדיף להביא לסיום אמיתי של השביתה על ידי פתרון המחלוקת שביסודה. העובדה היא כי אף גוף אחר, מלבד לשכת המסחר תל אביב, לא פנה לבית הדין לעבודה, מתוך הבנה דומה לשלנו. הפועל היוצא של החזרת העובדים לעבודה על פי צו, הייתה סכנה להטלת היטלי צפיפות מוגברים.

 

שפר מוסיף: "כמי שמעורב עשרות שנים בעולם הספנות וההובלה הימית, הייתי מצפה כי לפני נקיטת צעדים שעלולים לפגוע קשות ביבואנים וביצואנים, תתקיים לפחות התייעצות עם איגוד המשתמשים בהובלה ימית, כארגון מתמחה בנושאים אלה. הרי שירות טוב לעסקים המשתמשים בהובלה הימית, אמור להיות אינטרס ראשון במעלה".

 

"אל נא תביא לכך שחילוקי הדעות בנושאים אחרים בין לשכת המסחר תל אביב לבין לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון יגלשו לצעדים שיפגעו בציבור שאותו אנו משרתים וכולנו מצווים לסייע להצלחתו" כותב שפר ללין.

 

בתגובה לטענותיו של שפר, מלשכת המסחר תל אביב והמרכז נמסר כי תגובה נאותה לחשש של איגוד המשתמשים תבוא באמצעות מעשים ועובדות בשטח ולא בהתנגחות מילולית.