הופסקו החיפושים אחר ה"El Faro" שטבעה במהלך הוריקן חואקין

כל 33 אנשי הצוות הוכרזו כניספים עם הפסקת החיפושים. הרשות הלאומית לבטיחות בתעבורה פתחה בחקירת הנסיבות שהובילו לטביעת אוניית המטען


11:54 ,08.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

משמר החופים האמריקאי סיים את החיפושים אחר ניצולים מבין אנשי הצוות של אוניית המטען "El Faro" שטבעה במהלך סופת ההוריקן חואקין בבהאמאס בשבוע שעבר.

 

במהלך השבוע האחרון קיים משמר החופים מבצע חיפוש והצלה ימי ואווירי נרחב, שנמשך שישה ימים לאחר שהתקבל שדר המצוקה האחרון מהאונייה. כלל 33 אנשי הצוות הוכרזו כניספים. במהלך החיפושים נמצאה גופת אדם, שהרשויות האמינו שהוא שייך לצוות האונייה.

 

עם ההודעה על סיום החיפושים הודיע משמר החופים על פתיחת חקירה בנוגע למה שכונה האובדן הימי הגדול ביותר של אונייה שהפליגה תחת דגל אמריקאי ב-30 השנים האחרונות.

 

עומק המים בנקודה בה האונייה כנראה טבעה הוא 3 ק"מ. הרשות הלאומית לבטיחות בתעבורה מסרה שתחפש ממצאים אחר החלטות רב החובל בנוגע לבחירת הנתיב, כמו גם הלחץ למסור את המטען ונתונים מטאורולוגים. הרשויות ינסו לאתר קופסא הנקראת VDR, מכשיר הדומה לקופסא שחורה במטוסים, שאמורה לשדר נתונים בנוגע לתפקודי המנוע והחלטות מגשר הפיקוד לאורך 12 השעות האחרונות.

 

הבית הלבן פרסם הודעה בנושא, בה הביעה השתתפות בצער המשפחות, ואמר כי יסייע למשפחות להתמודד עם האסון.

 

בעלי האונייה, חברת Tote Maritime Puerto Rico, מסר שהאונייה טבעה לאחר שסבלה מכשל מנועי במהלך ההפלגה מפלורידה לפורטו ריקו.