החלטה של האפאג לויד פוגעת במגדלי הסויה האמריקאים

איגוד יצרני הסויה והדגנים האמריקאי SSGA הודיע השבוע כי הוא נדהם מהחלטת חברת הספנות הגרמנית האפאג לויד להפסיק את משלוחי המוצרים החקלאיים במכולות באופן מיידי


11:54 ,01.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד יצרני הסויה והדגנים האמריקאי SSGA הודיע השבוע כי הוא נדהם מהחלטת חברת הספנות הגרמנית האפאג לויד להפסיק את משלוחי המוצרים החקלאיים במכולות באופן מיידי.

 

נזכיר כי האפאג לויד הודיעה השבוע כי היא משעה את משלוחי המכולות החקלאיות מצפון אירופה באופן מיידי ועד להודעה חדשה. לטענת יצואני המוצרים החקלאיים להחלטה זו השפעה שעלולה לגרום למצוקה גדולה בקרב קהילת החקלאים בארה״ב.

 

ככל הנראה, המניע להחלטה הינו ביקוש חסר תקדים ליבוא במכולות מאסיה לארה״ב בתעריפי הובלה גבוהים במיוחד. לטענת איגוד SSGA, חברת האפאג לויד החליטה שהיא צריכה למקם במהירות מכולות ריקות בחזרה לנמלי אסיה, גם אם פירושו של דבר לוותר על הובלת מוצרי מזון ומוצרי חקלאות בחזרה לאסיה.

 

נשיא איגוד המזון בצפון דקוטה, בוב סינר, ציין כי ״האפאג-לויד הייתה אחת המובילות האמינות והמהימנות ביותר חקלאים בכפר, באמצעות הובלה פנים-יבשתית, ולכן ההודעה הזו היא הרסנית ומזעזעת. המגדלים בתחום פולי הסויה, אנחנו בדיוק סיימנו לאסוף את היבול שהלקוחות שלנו מעבר לים נואשים לקבל.

 

״זה משבש את שרשרת אספקת המזון, אמר סינר וציין כי צריכת מזונות הסויה הייתה חזקה בכל מגפת ה- COVID-19 וכי מלאי המזון העולמי נמוך. ״חברות במדינות אלה מסתמכות עלינו על ייצור המזון שלהן. קצרנו את היבול החדש שלנו ואנחנו מבצעים הזמנות משמעותיות ועקביות עם הספקים כדי להעביר את המוצרים שלנו במהירות האפשרית״.