הסימולטור הימי "גשר" שודרג

תפקידו של הסימולטור הוא בהכשרת הצוערים וקציני הים הישראלים לתפקידיהם באמצעות הדמיית מצבים שונים בים, כגון סערות ותאונות ימיות


00:00 ,28.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הסימולטור הימי "גשר", הסימולטור הימי הישראלי הראשון, והיחיד מסוגו במזרח התיכון, זכה לשדרוג משמעותי נוסף מאז החל לפעול בשנת 2007.

השדרוג, שעלותו הסתכמה לסך של כ- 200,000 ₪, כלל את החלפת צגי הגשר הראשי ונוספו צגים נוספים כך שכיום ניתן להשקיף על תצוגה של כמעט 360 מעלות. המסכים החדשים מאפשרים תמונה באיכות של FULL HD ובתלת מימד. בנוסף, שודרגו כל התוכנות בסימולטור, הוחלפו חלק מהמחשבים ונוספו מסכים לאחד מתאי הגוררות.

השדרוג מומן במימון משותף של הרשות הישראלית להכשרה ימית וחברת קצא"א. מנהל נמל קצא"א איציק לוי התכבד בחניכת הסימולטור החדש. הנתבים וחובלי הגוררת של נמלי קצא"א וחדרה סיימו לבצע כבר השבוע אימון ראשון בסימולטור המחודש.

נזכיר כי הסימולטור נחנך בשנת 2007 על ידי המכון להכשרה ימית שבבעלות המדינה וחברות הספנות צים ועופר ספנות בעלות של מיליון וחצי שקלים. תפקידו של הסימולטור הוא בהכשרת הצוערים וקציני הים הישראלים לתפקידיהם באמצעות הדמיית מצבים שונים בים, כגון סערות ותאונות ימיות. כמו כן הוא מדמה סיטואציות כגון כניסה לנמלים שונים בעולם בתנאי מזג אוויר וגובה גלים שונים, תמרון בלב ים, וראות מוגבלת. ניתן גם לבחור את סוג האונייה המדומה ואת גודלה.

בשנת 2010 רכשה הרשות לחינוך ימי שלוש קונסולות לתרגול גוררות מה שמאפשר לתרגל עבודות גוררות ושיתוף נתבים בהכנסת והוצאת אוניות מהנמלים.

המכון להכשרה ימית ממוקם בעכו ומכשיר צוערים לאחר שירות צבאי לתפקידי קצונה בצי הסוחר.