חברות ה-G6 שוקלות להזמין מגה אוניות

עד 2016 צפויה ברית ה-P3 להפעיל 29 אוניות בעלות קיבולת של 18-19 אלף TEU, לעומת פחות מעשר של ה-G6


12:35 ,31.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות ברית הספנות G6 בוחנות אופציות לרכישת אוניות מכולה בעלות קיבולת של 18 אלף TEU. את הדברים מסר TK Konishi, מנכ"ל חברת MOL, למרות שמדובר בתוכנית לטווח ארוך.

 

אמר Konishi: "אולי יהיו לנו מקסימום שתי אוניות בעלות קיבולת של 18-19 אלף TEU עד 2020, או עד 2022, 2023. מדובר בנושא לטווח ארוך וכל חברה בברית תתרום עד ארבע אוניות לשירות".

 

לשם השוואה, ברית הספנות P3, שאמורה להתחיל פעילות במחצית השנה הנוכחית, אמורה להפעיל לפחות 29 אוניות בעלות קיבולת של 18-19 אלף TEU עד לשנת 2016.

 

לדברי מומחים ימיים, הגישה הזהירה של ה-G6 היא תוצאה של נתח השוק הקטן יחסית של החברות בקווי הסחר אסיה-אירופה. לדברי Konishi, האוניות של החברות, בעלות קיבולת של 13-14 אלף TEU, מספיקות בכדי להיות תחרותיות.

 

כרגע מפעילות חברות ה-G6 40 אוניות בעלות קיבולת גדולה יותר מ-13 אלף TEU בקווי הסחר אסיה-אירופה ואסיה-המזרח התיכון. אמר Konishi: "האוניות הללו הן תחרותיות מבחינת עלויות ההפעלה. לא מדובר בגודל האוניות, זה לא מה שעושה שינוי, אלא עלויות הסלוט. עד לשנת 2016 יהיו לנו 48 אוניות בעלות קיבולת של 13-14 אלף TEU".

 

התוכניות של ה-G6 היא להרחיב את השירותים שלה לקווי הסחר הטראנס אטלנטיק והטראנס פאסיפיק – בו אמורה לפעול גם ה-P3 - החל מהרבעון השני של השנה.