יצאו בחוץ

אתמול הם החריפו את צעדי המחאה, היום בבוקר נשאו עובדי צים לראשונה שלטים בגנות ההנהלה


00:00 ,21.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת עובדי צים הורתה אתמול (ד') על החרפת צעדי המחאה, כשהורתה לכל העובדים לסיים את עבודתם שעה מוקדם מהרגיל.

בסביבות הצהריים קיבלו עובדי החברה דואר אלקטרוני, ובו הוראה שעליהם לסיים את עבודתם ולעזוב את המשרד עד השעה 15:00.

פעולות הוועד בשל הטענה כי לא חלה התקדמות במשא ומתן מול ההנהלה, ו"עקב סירוב ההנהלה לנהל משא ומתן בתום לב עם העובדים והמשך צעדים חד צדדיים מצידה".

בנוסף שבתו אתמול העובדים ממענה לטלפונים וממשלוח אי מיילים במשך כל היום.

היום (ה') התקיימה בשעות הבוקר אספת הסברה הפגנתית ברחבת הכניסה למשרדי צים בחיפה, כשלראשונה נשאו העובדים שלטים בגנות ההנהלה.

במכתב שאותו הוציא היום יו"ר הוועד אבי שטרית לעובדים, נכתב: "במהלך השנתיים האחרונות הנהלת החברה מקעקעת באופן עקבי ושיטתי את הסכם העבודה הקיבוצי, בהפרות חד צדדיות ומשמעותיות ובאופן חד צדדי. המאבק בעובדים הוא כסות לחיסולה של צים ישראל. ההכרזה על סכסוך העבודה היא תחילתו של מאבק לשימור מעמדה של צים כמוביל הימי הלאומי, על מימוש ההסכמים הקיבוציים, על אי פגיעה במעמד העובדים המאורגנים ובהבטחת השארת הפעילות בארץ ומקור תעסוקת העובדים. המאבק אינו על תופינים אלא על עתידה של צים.

"מאז שנת 2009, עת תחילת המשבר, הסכמנו לוויתורים רבים בתנאי השכר, שהניבו חסכון שאינו שנוי במחלוקת לחברה, בסכום של מעל 50 מיליון שקל. הפגיעה בעובדים היא מסווה, כי בפועל עלות העובדים בישראל (2%), הינה שולית ביחס למחזור החברה. העובדים שיתפו פעולה עם ההנהלה מתוך הזדהות מלאה עם החברה, אלא שמאז החתימה על ההסכם הקיבוצי בשנת 2011 מפרה הנהלת החברה באופן שיטתי וכמעט יום יומי את ההסכם במטרה לפלג את העובדים, ליצור מעמדות, לשחוק את העובדים הקיימים ולהחליש את הוועד. יש לראות בהחלשת העובדים בחברה על רקע ניסיונותיה של הנהלת החברה לרוקן את צים ישראל מנכסיה כדי להכשיר את הקרקע לפיצול החברה".

 

בתגובה נמסר מהנהלת צים: "הוועד נתלה בטענות שווא על מנת שלא לדון בעיקר. אין שום כוונה להעביר את משרדי החברה לחו"ל. לצים שלוחות ברחבי העולם, כשליבת העסקים הינה בישראל וכך תמשיך להיות.

"כידוע, צים נמצאת בתהליכי התייעלות מסיביים החל משנת 2010. החברה נקטה בצעדי התייעלות בכל מרכיבי ההוצאה התפעוליים בהיקף של מאות מיליוני דולרים, ובניהם קיצוץ של 10% בשכר המנהלים, צמצום כוח האדם במאות עובדים במשרדיה בחו"ל וכן של שלוחה ניהולית לאזור הפסיפיק שלא היתה כרוכה בפיטורי עובדים בישראל.

"בתהליכים אלה תרמו העובדים בארץ תרומה מינורית ביותר בהשוואה לצעדים הדרסטיים שנעשו. ועד העובדים אף ביקש להוסיף הטבות נוספות בשווי 4 מיליון דולר כגון הנחה לנופשונים, סבסוד תלושי קניה, הורדה של מחיר ארוחת הצהריים. בנוסף קיים אתמול הוועד עיצומים, שמטרתם לפגוע בפעילות השוטפת של החברה.

"הצהרות אלו מצד ועד העובדים בעיתות של משבר עמוק בכלכלה העולמית ובענף הספנות מעיד על חוסר התחשבות במצבה הנוכחי של החברה ועל חוסר הבנה כי עתידה תלוי בהתנהלות נכונה ובצעדי חסכון.

 

המשך המשבר איננו מותיר אפשרות אחרת ומחייב המשך התייעלות, הכוללת צמצום במצבת העובדים וצמצום בהטבות המפליגות של העובדים. ההנהלה מקיימת מגעים עם הסתדרות בחיפה, על מנת להגיע לפתרון וקוראת לוועד לשתף פעולה".