ירידה חדה במעבר אוניות ישראליות בתעלת סואץ

בשנת 2011 חצו שבע אוניות מניפות דגל ישראלי את התעלה לעומת 15 אוניות ב-2010. כן נרשמה צניחה בהיקף המטען שנשאו אותן אוניות


00:00 ,25.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בסיכום הפעילות לשנת 2011 נדרשו ברשות תעלת סואץ לבדיקת הסיבות לירידה התלולה במספר האוניות המניפות דגל ישראל שחצו את התעלה.

על פי נתוני רשות התעלה, נרשמה ירידה של 53.3% במספר האוניות המניפות דגל ישראל שחצו את התעלה אשתקד, עד כדי שבע אוניות בלבד, לעומת 15 אוניות בשנת 2010. כן נרשמה צניחה של 91% בהיקף המטען שנשאו אותן אוניות, לכדי 15 אלף טון, לעומת 166 אלף טון בשנת 2010.

מקור בכיר בתחום הספנות במצרים מסר שהיקף חציית האוניות הישראליות בתעלה לא נפגע בעקבות המהפכה במצרים, אולם קווי הספנות הישראלים הגבירו בעקבות האירועים את נטייתם לשנות את דגל האונייה מישראל לדגל בינלאומי מסיבות ביטחוניות.

לדברי המקור המצרי, הדבר מסביר מדוע שמה של ישראל כמעט ונעלם מרשימות מעקב חציית האוניות לפי מדינות בתעלה. לדבריו, רשות תעלת סואץ אינה אוסרת מעבר אוניות הנושאות דגל ישראל, כל עוד הן דבקות באמנת קונסטנטינופול, הקובעת שמצרים אינה יכולה למנוע מעבר אוניות של מדינה בנתיב המים כל עוד אין יחסי מלחמה בינה לבין אותה מדינה.

המקור המצרי הבהיר ששלטונות תעלת סואץ נוקטים אמצעי ביטחון לאבטחת האוניות הזרות החוצות את התעלה. לאחרונה, מסר, הוגברו אמצעים אלה לאור התנאים החדשים שנוצרו במצרים בעקבות המהפכה.