כוח אדם, שירותים וגודל צי

אנאליסטים מנסים לנתח איך תיראה CMA CGM לאחר שתמזג לתוכה את APL, בהתבסס על המקרה של רכישת CSAV על ידי האפאג לויד


12:36 ,16.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהלים בחברות הספנות APL ו-CMA CGM כבר עוסקים בתוכניות עתידיות של שתי החברות, במידה והצעת הרכישה של החברה הצרפתית על APL תקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים.

 

על פי יועצים ימיים של אלפליינר, מקרה רכישת CSAV על ידי האפאג לויד אינו זהה, היות והמיזוג איפר להאפאג לויד לייעל שירותים ולהחזיר מספר ספינות חכורות לידי הבעלים, דבר ששיחק בחיסכון בסך 400 מיליון דולר שיצר המיזוג.

 

בנוסף סגרה האפאג לויד מספר סניפים ומשרדים של CSAV ברחבי העולם והורידה למעלה מ-2,000  עובדים ממצבת כוח האדם של החברה המאוחדת, עובדה שתרמה גם היא לחיסכון.

 

בשונה מהמיזוג הקודם, CMA CGM חוכרת כ-66% מהצי שלה כיום, כש-APL חוכרת כ-26% מהאוניות שהיא מפעילה, כשכיום קיימת סינגריה בין חלק מהשירותים שמציעות החברות, דבר שלא יהיה הגיוני וכלכלי להמשיך.

 

בנוסף מעסיקה CMA CGM כוח אדם המונה 22 אלף עובדים ב-655 משרדים ברחבי העולם, בעוד ו-NOL מעסיקה כ-7,400 עובדים ב-180 משרדים. מנכ"ל NOL הודה בשבוע שעבר שמצבת העובדים של החברה תקטן, למרות שהוסיף ש-CMA CGM הסכימה לכבד את הסכמי השכר בחברה.

 

על פי נתונים עדכניים של אלפליינר, הצי המאוחד של שתי החברות כולל 563 אוניות עם קיבולת של 2.32 מיליון TEU, מה שנותן ל-CMA CGM נתח שוק גלובלי של 11.4%.

 

CMA CGM כבר הצהירה שתרצה לקחת את חלקה של APL בברית הספנות G6, ולהוסיף אותו לברית הספנות Ocean 3, שבה היא חברה עם UASC ו-CSCL.