מעלות S&P העלתה את דירוג האשראי של צים ל-BB+

חברת הדירוג מעלות S&P הסבירה את העלאת דירוג האשראי של צים בארבע דרגות בשל הביצועים התפעוליים של החברה אשר "הגיע מהר מציפיותינו", לדברי האנליסטים. תחזית הדירוג של החברה עודכנה מיציבה לחיובית


00:00 ,28.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הדירוג מעלות S&P הסבירה את העלאת דירוג האשראי של צים בארבע דרגות בשל הביצועים התפעוליים של החברה אשר "הגיע מהר מציפיותינו", לדברי האנליסטים. תחזית הדירוג של החברה עודכנה מיציבה לחיובית
 
חברת הדירוג מעלות S&P הודיעה על העלאת דירוג האשראי של חברת צים בארבע דרגות מ-Bל-+BB. תחזית הדירוג של החברה עודכנה מיציבה לחיובית, כלומר מעלות מעריכה שהשינוי הבא בדירוג האשראי של החברה יהיה העלאה נוספת שלו.
 
עליית הדירוג משקפת את השיפור הניכר בנזילותה של צים, בעיקר הודות לעובדה שהחברה חזרה לייצר תזרים מזומנים חיובי מפעילותה השוטפת במחצית הראשונה של 2010.
 
"השיפור בביצועיה התפעוליים הגיע מהר מציפיותינו", כותבים האנליסטים יובל טורבטי ואיציק מאיסי, "ונובע משינוי מגמה כלל ענפי שהתבטא בעלייה חדה בתעריפי ההובלה ובנפח הפעילות. רמת המינוף של צים נותרה גבוהה מאוד שכן החברה פורעת בקצב איטי ועדיין מבצעת השקעות בצי הקיים והשקעות לא גדולות בספינות חדשות. היות שהסדר החוב התמקד בדחיית פרעונות בלבד, מבנה ההון של החברה נותר חלש מאוד ומהווה שיקול מרכזי בדירוג הנוכחי. יחד עם זאת איננו מוטרדים בשלב זה מתסריט של כשל פרעון בטווח הקרוב".
 
 לראשונה מאז תחילת 2008 דיווחה החברה על Ebitda כ-50 מיליון דולר ותזרים שוטף של 77 מיליון דולר חיובי במחצית הראשונה של 2011, לעומת Ebitda שלילי של 525 מיליון דולר וגירעון תזרימי של 413 מיליון דולר ב-2009.
 
במעלות מדגישים כי החברה היתה אמורה להגיע ל-Ebitda ולתזרים חיובי רק ב-2011, כך שהחברה מקדימה את התוכנית העסקית שגובשה כחלק מהסדר החוב. מעלות מצפה להמשך ההתאוששות בסביבה העסקית במחצית השנייה של 2010, שתשמר את המגמה החיובית בביצועים התפעוליים של צים ותחזק את הפרופיל העסקי של הקבוצה, כולל שמירה על רמת נזילות מספקת.
 
מעלות מציינת שהערכתה לרמת הסיכון של צים נותרה בעינה עד שתחזור להציג רווחיות לאורך זמן ממושך, ותשקם את מעמדה התחרותי שנפגע במשך השנתיים האחרונות. יתרות המזומנים ששל החברה יחד עם התזרים השוטף ותקבולים שצפויים ממכירת נכסים מספיקים, להערכת מעלות, לכיסוי פרעונות החוב וההשקעות שצפויות בזמן הקרוב.
 
למרות שב-2011 וב-2012 תידרש לפרוע סכומים מאתגרים יותר, הרי שעל בסיס המגמות המסתמנות ביכולת ייצור המזומנים של החברה, תצליח צים, להערכת מעלות, להתמודד עם הפרעונות של 2011.
 
מעלות מציינת כי בנוסף למקורותיה העצמאיים, קיימת לחברה רשת ביטחון ל-100 מיליון דולר שניתנה בחלקים שווים על ידי החברה לישראל וקבוצת עופר, בעלת השליטה בחברה לישראל. במעלות מעריכים שהחברה תעמוד בהתניות הפיננסיות בשנה הקרובה על בסיס ההתקדמות בביצועי החברה ותחזיות קצרות הטווח של הענף.