צים הפסידה 72 מיליון דולר ברבעון השני של 2013

הנתון מהווה שיפור לעומת הפסד של 110 מיליון דולר ברבעון הקודם. בנוסף הציגה החברה EBITDA של 36 מיליון דולר למרות ירידה במחירי ההובלה הימית, כשגם ההכנסות גדלו


00:00 ,29.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

צים רשמה ברבעון השני של 2013 הפסד של 72 מיליון דולר (בנטרול הוצאות חד פעמיות בסך 24 מיליון דולר בגין הפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים) לעומת הפסד של 110 מיליון דולר ברבעון הקודם.

צים הציגה ברבעון BITDA של כ-36 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA שלילי, של כ-6 מיליון דולר ברבעון הקודם – שיפור של כ 42 מיליון דולר, על אף תנאי שוק לא טובים והמשך ירידת מחירי ההובלה במהלך הרבעון השני.

ברבעון השני של השני רשמה צים הכנסות של 976 מיליון דולר, גידול של כ- 6% ביחס לרבעון הקודם. הגידול למרות הירידה במחיר ההובלה הממוצע למכולה, שירד בכ-3% לעומת הרבעון הקודם (מ-1,282 דולר ל-TEU ל-1,246 דולר), ומושג בעיקר מגידול של 5% בהיקף המכולות המובלות, שהסתכם הרבעון ב-631 אלפי TEU.

ההפסד התפעולי (EBIT) של החברה ברבעון הסתכם ב-5 מיליון דולר (בנטרול הוצאות חד פעמיות בסך 24 מיליון דולר בגין הפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים), לעומת הפסד תפעולי של 47 מיליון דולר ברבעון הקודם, שיפור של כ-42 מיליון דולר

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם הרבעון בכ-5 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 28 מיליון דולר ברבעון הקודם.

מצים נמסר, כי ברבעון השני של 2012, בדומה לרבעון הקודם, התוצאות התפעוליות הינן בדומה לממוצע תוצאות החברות הפועלות בענף, דבר המעיד על השיפור הניכר בביצועי החברה ועל שיפור מעמדה התחרותי. החברה ממשיכה לנקוט בצעדי התייעלות וליישם את התוכנית האסטרטגית שלה, על מנת להמשיך ולשפר את תוצאותיה בעתיד. שילוב השיפור התפעולי מחד, ובחינה וההערכות מתאימה לשינויי אפשרי לתנאי השוק מאידך, אמורים להוות קפיצה נוספת בביצועים של החברה בשנים הבאות ביחס לענף.

עוד נמסר שלמרות השיפור, תנאי שוק הספנות עדיין מאתגרים. לאור המשך כניסת אוניות חדשות לשוק, שמשמרות את עודף ההיצע ויוצרות לחץ על רמות המחירים, ולאור המשך אי הודאות בכלכלה הגלובלית, בכדי להתמודד עם האתגרים, צים ממשיכה לנקוט במהלכי ייעול פנימיים ובמקביל ממשיכה בדיונים עם כל הגורמים המממנים אותה להשגת פתרון ארוך טווח לבעיית מבנה ההון והחוב שלה וליצירת בסיס יציב ואיתן, שיתמוך בחברה בצליחת התקופות הבאות והאתגרים הרבים שבענף.

בנוסף נמסר מצים, שהחברה ממשיכה ליהנות מתמיכה מלאה מצד כל הגורמים המממנים, שהסכימו להמשיך בתהליך לגיבוש תוכנית עיסקית. ההסכמה מהווה צעד חשוב ומשמעותי בהתקדמות להשגת הסדר ארוך טווח, שיאפשר יציבות כלכלית אל מול האתגרים הרבים ותנאי השוק המשתנים, ומעידה על האמון לו זוכה החברה מצד כל המעורבים.

במסגרת ההסכמות, הסכימו הבנקים המממנים לוותר על חלק מאמות המידה הפיננסיות לתקופת הדיונים וכן לדחייה נוספת, עד לרבעון השלישי של 2015, של מועד החזר סכומי הקרן מסוף 2014. בעלי האוניות הסכימו להמשיך ולקבל את הסכומים המופחתים עד סוף השנה ולדחות את החזר סכומי ההפחתות עד לרבעון השלישי של 2015. כמו כן, בעלי האג"ח שהסכימו להאריך את תקופת המגעים לסוף 2013, עם מנגנון אוטומטי לסוף הרבעון הראשון ב 2014. החברה ממשיכה במגעים עם נושיה במטרה לקדם אישור הסדר ארוך טווח, שיאפשר יציבות כלכלית אל מול האתגרים הרבים ותנאי השוק המשתנים.