צים והמדינה הגיעו להסכם בנוגע למניית הזהב; הסדר החוב יוצא לפועל

בדיון בבית המשפט העליון הגיעו הצדדים להסכם על ביטול פסק הדן של בית המשפט המחוזי, כשהמדינה תשמר את אופי מניית הזהב


10:18 ,15.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

צים ומשרד האוצר הגיעו לפשרה בנוגע למניית הזהב, שתאפשר לצים להוציא את הסדר החוב לפועל. אי לכך, נערכת צים להשלים את הסדר החוב בהתאם ללוח הזמנים שנקבע.

 

בדיון שנערך אתמול (ב') בית המשפט העליון בעניין ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, הוחלט על ביטול פסק הדין שניתן ב-2 ביולי. בנוסף נקבע הסדר, לפיו, במידה והמדינה תתנגד לכוונה להעביר מניות צים בשיעור העולה על 24%, אך אינו עולה על 35%, זהות בית המשפט אליו תובא הסוגיה להכרעה ואופן בחינתה לא תקבע מראש וכל צד ישמור על טענותיו.

 

משמעות העניין היא כי המדינה איננה מוותרת על אופייה המיוחד של מניית הזהב בצים, המשמשת כלי רגולטורי שלטוני, לצורך הבטחת האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל בחברת הספנות. בנוסף, נשמרת היכולת של המדינה לקבל את כל המידע הנדרש לה בפרק זמן של 30 יום לצורך קבלת החלטה בעניין, וכן אפשרות להתנגד לבקשה רק בשל היעדרו של מידע נדרש לצורך קבלת ההחלטה.

 

מנכ"לית משרד האוצר יעל אנדורן: "המדינה עמדה על זכויותיה ושימרה את הכלים  העומדים לרשותה לשמירה על האינטרסים החיוניים שלה, הן במקרה של צים והן במקרים אחרים בהם למדינה יש מניית זהב".


מנכ״ל צים רפי דניאלי: ״ההגעה המיוחלת להסדר החוב, לאחר שנה וחצי של דיונים ברחבי העולם עם עשרות נושים, שנתנו את מבטחם ביכולתה של החברה, תאפשר לצים לצאת לדרך חדשה עם מאזן והיקף חוב המותאם ליכולתה הכלכלית. אנו מודים לכל הנושים ולחברה לישראל על האמון והתמיכה בחברה.


כעת תוכל צים להתמקד באתגרים הרבים של שוק הספנות העולמי, באזורי סחר הרווחיים, להתאים קווים בהתאם ולהמשיך בתוכנית ההתייעלות ובהשגת יעדי התוכנית העסקית.

 

"אנו מודים ללקוחותינו ברחבי העולם, שנתנו בנו את מבטחם בתקופה קשה זו והאמינו ביכולתה של החברה לצאת לדרך חדשה. צים תשדרג ותתאים את מבנה הקווים והשירות לצרכים הדינמיים והמשתנים של הלקוחות".